måndag, juli 02, 2007

Invigningshelg

Helgen gick fint. Jisses så mycket folk det kom på invigningen. (hade dock varit ännu mer, nästa kaos vid öppningen)
Jag började jobba vid 13 (affärerna öppnade 12) och då var det nästan omöjligt att hitta en parkering. Första gången jag var med om det, att få köra runt och leta parkering ;) Men det gick bra. Likaså att köra hem i mörker (slutade 22) de 6 milen. Har inte kört så långt i mörker förrut, och inte heller använt hel- och halvljus. Men det fixade sig. Som tur var är det sommar och inte så jättemörkt runt 22-23-tiden.

Idag har jag varit ledig. Vad jag har gjort? Shoppat ;) Tihi. Fast i stan. Det är rea, så jag hittade ett par crockerjeans för 299:-, ett linne & en kofta ( i tre olika affärer) samt en jeanskjol, men den var inte på rea. Var eg. bara den jag var på jakt efter.
Apåråpå shopping, så köpte jag två par "Foppaskor" (dock kopior) till mig & pappa i Kosta igår. De kostade 119:- (84:- för mig då jag har 30% rabatt på vissa grejer) och har gått åt riktigt bra i helgen!

I eftermiddags har jag dessutom jag suttit ute i solen. Skönt att det är sol idag, när jag är ledig! Har regnat tre av fyra dagar jag jobbat. Toppentiming :)
Och ikväll var det start för årets allsången i Linnèparken. Dagens gästartister var Amy Diamond, Gladys Del Pilar & Andreas Liundstedt. Samt en operasjungande kille från trakten som jag glömt namnet på. Vi kom dock rätt sent, så vi stod långt bak och det var dåligt ljud...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Här i norr är det alltid ljust om kvällarna/nätterna på somrarna..körde hem kl 02 i lördagsnatt och det var så ljust...men snart går det mot mörkare tider!!

03 juli, 2007 12:49  
Anonymous Anonym said...

Jo, så är det ju i norr. Först är det ljust länge och sedan blir det mörkt större delen av dygnet. Måste kännas märkligt att det aldrig blir riktigt mörkt...

06 juli, 2007 22:16  

Skicka en kommentar

<< Home