fredag, juni 15, 2007

Danmarksutflykt

Idag har jag varit i Helsingör med mamma & pappa. H hade skolavslutning och var inte heller intresserad av att hänga med. I och för sig är Helsingör ingen toppenrolig stad (mest vinaffärer gata upp och gata ner), men en utflykt är aldrig fel.
Jag körde 7 av milen ner till Helsingborg, och tränade på en massa omkörningar på motorvägen. (lärde oss aldrig det på körskolan) Jättebra tillfälle att öva upp sig nu då det inte var någon mötande trafik, och inte heller speciellt mycket fordon ute och körde på vägarna. Körde även den ganska trafikerade E4:an, men det var nemas problemas :)

Dagen har som sagt varit småmysig, trots regn. Strosat på små gator, besökt en stormarknad, åkt färja, köpt godis osv. På vägen hem var vi rätt trötta alla tre. Jag & mamma somnade, men även pappa som körde var nära att somna. Men vi stannade i Ljungby och tog en paus. Så det hände inget allvarligt. De kör ju en kampanj här nu ang. att det är viktigt att stanna och pausa. Många olyckor beror på att föraren somnat.

På färjan över till Helsingör i förmiddags åt vi bara en macka & drack coca cola resp. kaffe. Sedan åt vi inget förrän 17 då vi åt en liten hamburgare, pommes och coca cola resp. milkshake innan vi åkte vidare hemåt. (skulle äta när vi kom hem, för H hade bra ätit lunch) När vi sedan kom hem åt vi hämtpizza. Gott!
M E N. Jag får ALLTID ont i magen efter sådana här dagar. Min mage gillar inte att jag inte äter "bra" mat under dagen. Blir tyvärr ofta så när vi gör en liten tripp till Danmark.
Men ändå är jag rätt glad för att min kropp reagerar såhär, för det betyder att jag inte kommer att bli/kan bli en sådan som lever på skräpmat. Det ser magen till!

I veckan har jag & mamma varit ner på 2 av gymnasieskolorna och kikat på när de sprungit ut och sedan åkt runt i fordon på stan. SÅÅÅÅ härligt att se dem. Och så många olika tankar och känslor som dykt upp. Lite önskar jag att det var min tur i år. Känns lite som om det inte har hänt så mycket det här året. Men visst har det gjort det! Okej, jag har inte rest världen runt och upplevt massa grejer som jag tror att en hel del har gjort, men jag har nog utvecklats i mig själv på något vis. Även om jag inte kan peka ut vad. Ett år är aldrig för givet, även om det kan kännas så ibland.
Det är därför jag kan önska att jag gick ut iår. Fast med de erfarenheter och kunskaper jag har idag. Undra hur mitt kommande år (eller det som har varit vill säga) skulle se ut då?

Det är förresten E X A K T ett år sedan jag tog studenten idag. Jisses vad fort det gått. Sjukt fort. Undrar vad jag pysslar med om ett år?