lördag, juni 09, 2007

Solen lyser, himlen är blå...

Det är soligt, det är varmt, det är HETT. Det är jobbigt varmt.
Men nej, jag ska inte klaga!

Idag har jag varit nere på stan med H, för hon skulle ha skolavlutningskläder. Hittade en jädrans massa. Både avslutningskläder och andra kläder. Nu har hon shoppat för hela sommaren som hon själv uttryckte det.
Det var faktiskt skönt på stan. Inte utomhus men inne i butikerna!


Igår låg jag ute och solade i 2 timmar, med huvudvärk (trots att jag drack en massa) som följd. Var även varm och svettig. Hua. Men lite brun blev jag allt.
Satt ute två rundor till senare under eftermiddagen. Men då höll jag mig i skuggan med en bok.
Sedan jag skrev sist har jag dessutom läst (och läst ut) en annan bok. Gick inte sluta att läsa, så jag läste ut den på mindre än 2 dygn. Har du inte läst en bok av Mari Jungstedt, G Ö R D E T! (kriminalromaner som utspelar sig på Gotland)

I torsdags var jag & mamma ute på en liten shoppingtur. Skulle bara till City Gross, men var även på Rågårds & Ö&B. Jag fick med mig en stickad grön kofta samt en tunn grön tröja, båda på Rea.
Allt som allt hade vi 11 kassar med oss hem. Mat, kläder, shampoon, duschcreamer osv. Tur vi har stort bagage. Haha.
Även då var det grymt hett ute. Bältet var så varmt att det knappt gick att hålla i det så att man kunde bälta sig. Och ratten, och fönstret (hade det helt nervevat). Håhåjaja. ;)