fredag, juni 29, 2007

Byggarbetsplatsolycka?

Idag har jag varit ledig, och vi har varit nere på stan och kollat mobilabonnemang och telefoner. Blir troligtvis en förlängning av det Telenorabonnemang vi redan har (både jag & H ska byta). men vilken telefon det blir vet jag inte. H ska inte bryta sitt abonnemang (99:-/månaden i 9 månader, och sedan 3 gratismånader, och dessa 3 månader är nu i sommar) förrän om 3 månader, och då har det troligtvis kommit nyare telefoner. Eller så har de telefoner vi nu tittat på blivit billigare.

Var inne på Deluxa (accessoarer; smycken, hårgrejer osv) där allt kostade 9:- eller 19:-. Jag köpte 2 diadem och två par hårspännen för 9:- styck! Sådant gillar vi :)

Var och handlade lite mat sedan också. H köpte mer röd hårfärg (det blev rätt coolt, men njaaae, jag skulle inte vilja ha det så) och jag köpte någon paket med ljusa slingor. Eller ja, det var färg som ska användas till slingor.

Skulle hjälpa pappa med en balk (dvs en rätt tjock och tung bräda) till altanbygget i eftermiddags.
Han skulle först ta ner den från en av takbalkarna, och stod på en stege. Jag stod nere på marken och minns att jag sa något i stil med "vänta" eller "akta" och att jag tänke ""shit, jag kan få/får den på mig" innan baklen gled ur hans grepp och den änden som han INTE höll i föll rakt ner på min arm, vid armbågen. Det gjorde skitont, men inte mer än det. Jag var alltså aldirg rädd att något var brutet eller så.
Men vi fortsatte jobba (jag skulle klättra upp på en annan stege och hålla i ena änden av balken när pappa skulle mäta någonting när den låg uppe på takbalken. rörigt?) och det gjorde ont i armen när jag höll i brädan som vars lite tung.

Sedan gick vi in och åt middag, och det gjorde ont när jag lyfte grejer. T.o.m läskburken. Så mamma hämtade en kylklamp + en linda som hon lindade fast kylklampen med, för att kyla ner. Men det tryckte så på det onda stället, var iskallt och gjorde ont... Så jag behöll det inte så länge. Dessutom blev jag lite "stel" och kunde inte böja armen, så jag fick äta med andra handen. Det såg rätt komiskt ut...
Men nu är det betydligt bättre, som tur är!