söndag, juli 08, 2007

Kosta med familjen

Dagen i Kosta blev både bra & dålig. Kom dit strax innan 11 och jag var inne med mina saker innan vi gick en runda ihop. Jag köpte bla. ett par gröna linnebyxor från Sisters sortiment (70:- eftersom jag hade rabatt där) & ett nytt regnställ från Craft (i sportbutiken). Det var välbehövligt. Provade två olika storlekar, och mamma och pappa sa att jag skulle prova med en tjock tröja under, för att kolla så det fick plats. Nappade åt mig första bästa, en fleece (även den från Craft) som jag sedan också köpte. Eller jag kanske ska få den i födelsedagspresent. Får se.
Allt detta innan 12 då jag började jobba.
Varit massor med folk idag, långa kassaköern i princip hela tiden (jobbade 12-17). Så mycket folk att jag inte ens hann med rast. Så jag levde på min frukost (åt vid 9.15 typ), en banan och ett äpple fram tills 18.30-19 då vi kom hem och åt middag.
Var nog mindre personal än vanligt idag.

Sedan skulle jag "köpa ut" (dvs säga att det var min familj och på så vis få rabatt) mammas, pappas, H:s & S:s (H:s kompis) grejer vid 17 då affären stängt. De var kvar, men hon som skulle ta betalt (jag trodde inte jag fick ta betalt att min familj) var skitstressad och slog aldrig någon rabatt.
Pratade lite med en annan tjej efter, och hon sa att det eg. bara är vi i personalen som har rabatt. Men vad sjutton spelar det för roll om det var mitt eller mammas konto som pengarna tas ifrån? Hon sa iaf att jag skulle prata med M, vår chef.
Och när vi kom hem upptäckte vi att hon slagit in en tröja för 600:- 2 ggr, men glömt en topp för 300:-.
Så jag ska ta med kvittot på onsdag och reda upp det här.