fredag, maj 11, 2007

Slitna fingrar

Heldagsjobb idag. Fasiken vad jobbigt... Inte bara för att själva jobbet i sig är ansträngande, jobbet är inte bra för mig fysiskt. Jag ska inte jobba med blöta jobb och blir torr om händerna och har tidigare fått blåsor osv på fingrarna. Men numera är fingertopparna helt uppslitna efter EN DAG. Efter att jag jobbat i tisdags (första dagen på över en månad) var fingertopparna utslitna, jag fick små blåsor på ett finger samt torra händer. Det beror troligtvis på att jag har händerna i blöt en stor del av dagen (kanske inte dyngsurt, men småblött och fuktigt. och ja, jag har handskar) och det i samband med torra sängkläder sliter på händer/fingrar.

Gjorde ett vuxentest nyss. Resultatet blev;

Din vuxenpoäng är: 11.8
Din ålder borde vara 21.9 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse.

Ojdå, ditt test visar att du måste tagga ner lite. Du är lite för mogen för din ålder. Kanske dags att sluta använda ICA-kortet eller sälja bilen? eller varför inte beställa en resa till Kos?

Tips på saker att göra för att få mindre poäng
- Börja drick öl.
- Åk till Hultsfred, dvs festivalen, inte staden.
- Flytta ihop med några kompisar.
- Ge dina krukväxter till grannen.
- Sälj din bil, det är omiljövänligt.


Haha. Inte så jätteilla iallafall. ;)