torsdag, maj 10, 2007

Make up

När vi var på Cypern så köpte jag ett litet kit med mascara, kajal, ögoncream och make up-rengöring. Mest för att det var roligt och kul att prova en ny mascara och den där rengöringen.



Bild från tuiflynordic.se
Innan vi åkte läste jag i en tidning om rengöringen, att modellen Gisele Bündchen använde den och tyckte att den var kalasbra. Så det bådade ju gott. Och den är rätt bra också, men inte så överdrivet bra att den är värd att köpa för över 200:- när den jag köper från apoteket för drygt 40:- är minst lika bra. Så himla mycket bättre var/är den inte.

Iallafall, mascaran fungerar jättebra & är kalassnygg. Bara för att det var roligt att se vad den kostade sökte jag på Google, och hittade två internetsidor. Enligt den ena kostade den 189:- (en Internetbutik) och enligt den andra sidan kostade den i butik 230:- Jisses alltså. Inte konstigt att hela paketet kostade 300:- Okej, inte jättedyrt, och jag anade att det var en bra mascara till det priset. Men hursomhelst, nu får jag använda den med omsorg, för det vette katten om jag har råd att köpa en sådan mascara varje gång. Tihi. Den dyraste jag köpt hittills har kostat 120:-

Btw, ikväll är det Semifinal i ESC och det ska vi garanterat titta på! Eller hur?! :)