onsdag, februari 21, 2007

För att jag inte har så mycket att göra!

VAD HETER DU?
Elin Linnéa

ÄR DU FÖDD?
Augusti 1987

VAR ÄR DU FÖDD?
I Växjö

VAD HAR DU GJORT IDAG?
Hm, lite kortfattat kan vi säga såhär; vrickat min käke, varit på ett onödigt besök hos min handläggare på Af, bakat kaka med min syster.

VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Haha, knappt så man minns! Men satt vid datorn, läste högt ur en Cypern-reseguid för mamma, åt semla och såg på TV.

VAD VILL DU HELST HA NU?
Typ... en ny sida av mig själv som kan ta reda på vad jag helst vill. Mina tankar/funderingar runt det tar mycket av min tid. Om jag visste vad jag ville skulle allt bli så mycket skönare och bättre. Inbillar jag mig iallafall.

HAR DU NYTVÄTTAT HÅR?
Relativt nytvättat, ja.

VILKEN SKIVA VAR DEN SENASTE DU LYSSNADE PÅ?
Måste ha varit Sara Löfgrens, fast inte på CD:n utan i min mp3. Har hela albumet där.

NÄR BLEV DU FOTOGRAFERAD SENAST?
Av proffs eller? Isåfall i somras, i samband med studenten. Annars, för drygt två veckor sedan, då kusinerna var här.

VILKET ÄR DITT LIVSMÅL?
Om jag visste det... Men ha ett jobb jag trivs med och ha roligt på (i den mån det går), vara lycklig och få fina söta barn. Barn är helt klart meningen med livet. :)

HAR DU ANVÄNT NÅGON HÅRPRODUKT IDAG?
Näe.

HUR MÅNGA SPEGLAR FINNS DET I DET RUM DU ÄR I NU?
Ingen alls.

VAR ÄR DU NU?
Blå rummet (för er som vet) Gästrum där dator, våra bokhyllor samt ena TV:n finns. Och bäddsoffan såklart ;)

NÄR VAR DU I EN AFFÄR SENAST?
Idag, då jag & H var borta och akuthandlade en paket grädde till vår kaka.

MÖTTE DU NÅGON DU KÄNDE DÅ?
Nej.

ANVÄNDER DU ICQ ELLER MSN?
Msn

NÄR FICK DU SENAST EN PRESENT?
*Funderar* Måste ha varit den 2/2

VAD?
Ett hemmagjort pärlarmband.

AV?
Kusin N.

VAD DRACK DU SENAST?
Ett glas mjölk till kvällsmaten

UMGÅS DU MED DINA KLASSKAMRATER EFTER SKOLTID?
Jag går inte i skolan. För stor för sånt trams. Haha. Nejdå, det är nog snart dags för mig att börja ta upp pluggandet igen!

VILKA?
Som sagt, se föregående fråga.

GOTH ELLER POP?
Pop

HARDCORE ELLER HIPHOP?
Okej, kalla mig inte okunnig nu, men vad sjutton är hardcore? Ehe... Men jag säger pass.

HAR DU EN HÅRBORSTE I DIN VÄSKA?
Inte i min vanliga väska.

VAD VET INTE MÅNGA OM DIG?
Kanske hur mycket jag pratar och babblar ibland. Folk kan bli tokiga på mig!

HUR MÅNGA LAMPOR HAR DU I DITT RUM?
Försöker räkna... Fem tror jag. En taklampa, en golvlampa, en sänglampa, en lampa som står på min byrå och den lampan jag fick efter farmor, som står på min bokhylla (en låg sådan)

VILKEN FÄRG HAR DU PÅ DINA UNDERKLÄDER NU?
Rosa + prickigt i olika färger

VAD TYCKER DU OM SEX & THE CITY?
Har aldrig sett det. Hade bara SVt1, SVT2 samt TV4 fram tills hösten -06. Okej, jag hade alla kanaler fram tills jag var 9 (då vi bodde i lägenhet), men på det tiden tittade jag inte på sådana kanaler.

LÄNGTAR DU TILL DIN NÄSTA FÖDELSEDAG?
Mjo, lite grann kanske. Ser fram emot att se hur mitt liv ser ut då!

BRUKAR FOLK SÄGA ATT DU SER ÄLDRE UT ÄN DU ÄR?
Har aldrig fått en kommentar om sådant på något av hållen. (varken att jag ser yngre eller äldre ut)

VILKA SPRÅK KAN DU PRATA?
Svenska, engelska och litelite tyska. Läste det i 6 år, men har glömt det mesta. Men någonstans finns det säkert.

SKULLE DU KUNNA HA SILIKONBRÖST?
Nej, det kan jag inte tänka mig att jag skulle skaffa.

HUR MÅNGA HÅL HAR DU I ÖRONEN?
Tre. Två i ena och ett i det andra.

VEM PRATADE DU MED SENAST?
Pappa, alldeles nyss.

VAD PRATADE NI OM?
Jag råkade se att klockan var 21.07, och jag insåg att jag missat 7 minuter av Stockholm live.

HUR MÅNGA NYCKLAR FINNS DET PÅ DIN NYCKELKNIPPA?
Två tror jag. Hade fler då jag gick i skolan.

VILKEN SVORDOM ANVÄNDER DU MEST?
Fan tror jag.

ÄGER DU EN iPOD?
Näe, men en fin mp3 som är nästan precis som en Ipod.

SKULLE DU HELLRE TA BILDEN ÄN VARA MED PÅ DEN?
Oftast ta bilden. Men ibland är det roligt att ta massa foton på med folk man tycker om. Som när vi fjantar oss med Sthlmskusinerna. Mihi, så KUL vi har!

VILKEN VAR DEN SENASTE FILMEN DU SÅG?
Var Linas kvällsbok, på bio.

HAR NÅGRA AV DINA VÄNNER BARN?
Nix.

OM DU VANN PÅ LOTTO, VAD ÄR DET FÖRSTA DU SKULLE KÖPA?
Oj, jag vet inte. En resa kanske?

HAR NÅGON NÅGOSNIN KALLAT DIG LAT?
Haha, har AAAAAAALDRIG hänt?! ;)

FÖREDRAR DU VANLIG- ELLER CHOKLADMJÖLK?
Vanlig. Varm choklad med grädde är dock aldrig fel!

NÄR VAR SENAST NÅGON STÖTTE PÅ DIG?
Bokstavligt talat var det alla jädrans sängkläder på mitt jobb. Jag fattar inte att sängkläder kan ge så många stötar. Och HELA TIDEN!

VILKEN ÄR DIN FAVORITÅKATTRAKTION PÅ ETT NÖJESFÄLT??
Det är olika, men oftast Berg- och dalbanorna.

TROR DU FOLK PRATAR BAKOM RYGGEN PÅ DIG?
Ärligt talat vet jag inte. Kan inte minnas att jag gjort mig ovän med någon såpass mycket. Vet iallafall att det var ett par tjejer som inte var sådär supersnälla mot mig på en fritidssysselsättning under mellanstadiet. Sedan kom det fram att de var avundsjuka på mig för att ledaren tyckte att jag var så duktig. Typiskt mesiga tjejer. För det är det jag numera tycker att de är.

TITTADE DU PÅ TECKNAT NÄR DU VAR LITEN?
Såklart! Fast inte på långa vägar så mycket som jag tror att dagens barn gör.

HUR MÅNGA SYSKON HAR DU?
En liten syster. Eller liten och liten, snart är hon också myndig!

DU NÅGRA BAND T-SHIRTS?
Nej, har aldrig varit mycket för sådna. Eller, en Marittröja har jag, men jag tror det var min första.

NÄR FLÖG DU SENAST?
I december, då jag & H var i Stockholm.

LÄSER DU FÖR SKOJS SKULL?
Ja, det är därför jag läser. Om det inte är för att man måste, när det gäller skolarbete och sådant.

PRATAR DU NÅGRA ANDRA SPRÅK?
Mest pratar jag svenska. Men kan engelska och som jag skrev innan, lite tyska.

HAR DU EN STATIONÄR DATOR ELLER EN LAPTOP?
Vi har två stationära och en laptop.

VILL DU JUST NU HA NÅGRA TATUERINGAR ELLER PIERCINGS?
Näe.

TYCKER DU ATT KILLEN BORDE BJUDA PÅ FÖRSTA DEJTEN?
Näe, det tycker jag inte är ett måste.

VAD HAR DU MED DIG IN PÅ BION?
Lösgodis eller sådna chips de säljer på Filmstaden.

VEM VAR DIN FAVORITLÄRARE?
Vår engelskalärare i 1:an och 2:an på gymnaiset. Helt fantastisk!

VAD HAR DU FÖR VÄDER?
Mörkt. (klockan är 21.32) Snöigt & minusgrader.

HAR DU EN BLOGG?
Klar att jag har :)

VILKET PERSONLIGHETSDRAG ÄR ETT MÅSTE HOS DIN PARTNER?
Hur många får jag välja? Ha humor, vara ärlig och omtänksam.

GILLAR DU DIN BOENDESITUATION?
Rättså bra. Det är bekvämt att bo hemma, men samtidigt tycker jag att det ska bli roligt att fltta hemifrån, men allt vad det innebär!

HUR MÅNGA TIMMAR MÅSTE DU SOVA FÖR ATT KUNNA FUNGERA?
Brukar väl sova 6-7 timmar (okejdå, blir fler när jag inte behöver stiga upp vid halv 7) och det är alldeles lagom. Är alltid lika svårt att stiga upp, oavsett vad klockan är.

ÄTER DU FRUKOST DAGLIGEN?
Yes. Är oftas hungrig. Annars äter jag kanske bara en macka.

ÄR DINA DAGAR FOLLBOKADE & STRESSIGA?
Eeeh, nej. Inte nu.

HAMNADE DU OFTA I TRUBBEL FÖR ATT PRATA PÅ LEKTIONERNA?
Nej, det har jag inget minne av. Men läste faktiskt i min dagbok från 7:an eller 8:an att vår ena lärare tittade konstigt och inte så glatt på mig och en kompis när vi pratade på en lektion. Likadant hände det en gång på gymnasiet. Men då berodde det på att läraren var tjurig. Förrut hade vi pratat, men utan att någon brytt sig. Men trubbel? Nej.

VILKEN ÄR DIN FAVORITFRUKT?
Vindruvor, persika (då det gäller yoggi) och clementin.

BRYR DU DIG OM ANTALET KALORIER I DET DU KÖPER?
Har jag aldrig gjort. Orka kolla sådant i affären...

ÄR DU PETIG NÄR DET KOMMER TILL STAVNING & GRAMMATIK?
Ganska så.

VAD VAR DET SENASTE DU ÅT?
Två grillkorvar och potatismos.

HUR VALDE DINA FÖRÄLDRAR DITT NAMN?
Vet inte riktigt. Men Linnéa finns i släkten. Elin tror jag var för att de tyckte det var fint och inte så många som hette. Men efter det exploderade det, och massa hette Elin ;)

GILLAR DU SENAP?
Nääää.

SOVER DU PÅ SIDA, MAGE ELLER RYGG?
Somnar på sidan och vaknar ofta på mage.

VILKEN KARAKTÄR FRÅN EN FILM PÅMINNER MEST OM DIG SJÄLV?
Inte en blekaste aning.

HAR DU NÅGONSIN KÖPT NÅGOT FRÅN eBAY?
Never ever.

TYCKER DU OM ATT KRAMA FOLK?
Det beror på vem det är.

SKULLE DU SÄGA ATT DU ÄR TRENDIG?
Tja, lite kanske ;)

ÄGER DU EN DIGITALKAMERA?
Ja. Vi har tre stycken på 4 personer i vår familj!

STÖR DET DIG OM NÅGON SÄGER ATT DOM SKA RINGA MEN INTE GÖR DET?
Kan hända.

VILKA BÖCKER, OM NÅGRA, HAR FÅTT DIG ATT GRÅTA?
Mhm... Kan inte komma på någon specifik såhär på rak arm.

FÅR DU DÅLIGT SAMVETE EFTER DU ÄTIT KÖTT?
Nej, det får jag inte.