onsdag, februari 21, 2007

Bla. en konstig käke

Fan. Jag satt vid datorn med mamma på förmiddagen. Skulle kolla ett par grejer med henne. Tuggade fluortuggumi och helt plötsligt tuggar jag på något konstigt vis, så att käken låser sig/hoppar ur led. Gjorde bara förbaskat ont. Sedan liksom sprakade/prasslade det i örad då jag öppnade/rörde munnen. Och sen har det under hela dagen gjort ont när jag ätit något (dvs tuggat) eller gapar stort. Det sistnämnada gör man ju bara för att man "måste". Liksom ett tvång. *s* Men även när jag gapar "normalt" gör det ont :/
Alltihop känns obehagligt också, liksom som om det är uppsvullet. H har haft det innan (våra käkar är konstiga..!) och sa att det släpper sen. Men när vet jag inte.

Var hos min handledar på arbetsförmedlingen också. Ett av mina mest onödiga besök. Fick först stå utanför hennes rum 15 minuter (skulle kommit in vid 13.30, kom in kvart i) och vänta då hon pratade i telefon. Kan inte säga om det var i jobbet eller privat.
Sedan kom jag in, hon uppdaterade min handlingsplan, frågade om jag sökt några jobb sedan sist, om jag fått svar osv. Sedan printade hon ut två jobb som matchade medmig i deras "databas". Det ena jobbet (Guldfynd) hade sista ansöknings dag idag, och den andra var inlagd den 8/2 och verkade också ha passerat sitt datum för sista dag man kunde söka.
Så jahapp. 5-10 minuter senare lämnade jag rummetoch byggnaden. Sååååå mycket klokare. Eller inte...

Gjorde intressetest på ams.se idag. Jag verkar ligga åt jobb inom "Ge råd och stöd", "Vårda, behandla" samt "Personlig och administrativ service" och "Teater, musik, film". De två sistnämnda var ungefär lika stora. Ja, man ser ju lite vart det lutar. Är väl lite sådant jag är intresserad av. Ena dagen känns det helrätt och jag är SÅ taggad. Yes, det kommer bli så bra och så kul. Men sedan dagen därpå, är jag tveksam igen. Är det här verkligen det jag vill?
H och jag har bakat Ryttarkakor idag också. Skull eg. ha gjort det i måndags kväll, men då hade vi inte tillräckligt med kokos, så det fick jag köpa igår då jag var nere på körskolan. Sedan blev det inte av att vi bakade igår. Käkade en liten (jag gillar eg. inte semlor) semla på kvällen istället. Gott, men som sagt, semlor tillhör inte mina favoriter. Såååå mäktigt. Men iom att den var liten gick den ner! Nästan utan problem. ;)
Och så idag när vi skulle baka hade vi ingen grädde... Undra varför?! Mihi. Så det blev till att ge sig ut igen (hade nästan precis kommit hem från Af)