måndag, februari 19, 2007

Datorn i tv-rummet

Jag sitter vid den bärbara datorn i tv-rummet nu. Har den på soffan (divanen), vilket går ganska bra. Är dock en lite konstig arbetsställning. Men H sitter vid den andra datorn (den tredje räknar vi knappt, Internet är sååå segt på det. Mest Sims som spelar där) så jag fick ta det som fanns tillgängligt. Ska dock stänga av snart. Soffan börjar kanske snart brinna, det är så varmt under datorn. Hahah, nejdå! Men jag har inte mina favoritlänkar här heller, så allt tar lite längre tid än vanligt. Ska söka ngt jobb också, och allt sånt har jag på den andra datorn. Är alltså lite beronde av att sitta vid den datorn då! Men det fixar jag imorgon, eller en annan dag.

Har börjat läsa igenom hela teoriboken nu. Lusläser, och det jag känner mig lite osäker på läser jag lite mer noggrant.

Kikade på Nils Holgerssons underbara resa innan idag. Den gick på SVT1 och var inspelad 1962. Ganska söt, och det syntes så väl på många ställen att det var trickfilmat, dvs att Nils var inklippt på vissa ställen och att han agerat framför en skärm med bakggrunden på!

Igår körde jag 110-väg med pappa. Gjorde lite spanska svängar och vändningar, men framför allt KÖRDE jag. Måste få "lite mil i kroppen" som pappa så fint sa. Tycker det går lite väl snabbt i 110, men efter att ha kört en stund känner jag mig tryggare, håller hastigheten bättre samt håller bilen mera rakt. Och så är det ju, ju mer man kör, desto bättre går det.