onsdag, januari 24, 2007

Shoppingdag

Har varit heldag på stan med mamma idag. Hon var/är ledig idag och vi åkte med bussen till stan redan vid 11.
Sedan vandrade vi runt där fram tills 16.45 då vi tog bussen hem igen. Var och åt kinamatsbuffé vid halv 3, men annars var det affärsvandring som gällde. Mamma klippte sig förresten också, precis när vi kommit ner till stan.
Var inne i nästan alla klädbutiker och kikade. Hittade en hel del, bla en tröjklänning i brunt (mönstrad) för 100:- på Vero Moda, samt ett lila linne (20:-), en beige ganska tunn kofta samt en svart tröjklänning med vita hjärtan på inne på Gina Tricot.
Vi köpte även en adapter till mp3-spelarna samt vattentäta "påsar" till mp3-spelarna som vi ska ha med på Cypern. Vill inte riskera att de förstörs när man har med dem vid poolen/stranden. På stranden är det väl främst sand jag inte vill ska läcka in. Är ju inte så att man har med den ner i havet... ;) Även om det tydligen ska gå. För det är någon grej som man kopplar in hörlurarna till, så att de inte blir farliga om de kommer i kontakt med vatten.

Pappa och två av syskonen har plockat ur och rensat farmors lägenhet idag. Så han hade med sig lite smågrejer hem, samt två lådor som ska till auktionskammaren. Vi kollade igenom allt nu ikväll och jag tog några småsaker av dem, bla. en bordslampa, ett silverfat att ha kakor/tårta på och en gammal, gammal kokbok. Men ingen av dessa grejer är något som jag förknippar med farmor eller som jag verkligen minns. Men de var fina.
Känns lite som om vi inte har fått några speciella grejer som man verkligen kommer ihåg och förknippar med farmor. Kanske inte är så mycket grejer kvar, men jag har lite fått känslan av att pappa inte har sagt att "detta och detta vill jag ha". Så iställt har någon annan tagit vad han/hon vill ha, och det kanske är lite av de grejerna som iaf jag minns mest och så väl kommer ihåg vart de har stått osv. Sedan blir det andra (missförstår mig inte, det är fina saker det också, men inget som man minns så speciellt) kvar.

Hursomhelst, nu ska jag gå och lägga mig. Körlektion imorgon förmiddag.

Btw, de ringde inte igår, och inte idag heller.