lördag, december 23, 2006

Pizzarace, bokstavligt talat!

Igår kväll skulle vi köpa hem pizza. H ville ha kebabtallrik, som finns på en pizzeria ganska nära oss. Visst, de har goda pizzor där också, men nere i stan (Lanterna) är de snäppet godare. Hursomhelst skulle pappa släppa av mig vid Florens (där jag skulle köpa kebaben) och sedan skulle han köra ner till Lanterna och hämta upp de pizzor vi beställt där.

Jag hoppade ur, och fick en lite konstig känsla i magen (vet inte varför). Pappa körde iväg och jag gick fram till dörren och möttes av meddelandet att pizzerian var stängd för renovering. Tjohoo. Där stod jag, utan mobil eller någonting.
Min hjärna bestämde sig snabbt för att springa ner till stan och att antingen försöka hinna fram och in på pizzerian innan pappa hunnit därifrån, eller att vara på den långa Linnégatan då pappa kommer körandes tillbaka. Jag sprang och gick så snabbt jag bara kunde, och när jag var ungefär vid körskolan (nästan framme) kom pappa körandes. Jag hoppade & vinkade och han stannade och undrade vad i hela friden jag gjorde där. När jag var påväg ner till stan såg jag mig själv komma inspringande på pizzerian och pappa vänder sig om, helt chockad av att se mig där, just då. Och lite så blev det ju nästan!
Jag måste ha sprungit skitsnabbt, så pappa sa att han väntat max 2 minuter inne på pizzerian.
Jag var hursomhelst inte anfådd eller nått, utan hade bara ont i underbenen/benhinnorna. De kändes helt lama och "trötta". Och idag har jag lite ont där ;)

Vi åkte iallafall till en annan pizzeria i stan och köpte H:s kebab. Pizzorna var ganska kalla då vi kom hem, och blev inte lika goda då vi värmde upp dem :( Mer mjuka och lite sega än frasiga och goda... Men men.

Idag har vi klätt granen och julpyntat. :)