söndag, december 17, 2006

Livet som hotellstäderska

Blev inte lika jobbigt idag. Jobbade 11-16, och hade en rast på 10-15 minuter. Idag var det ingen som sa att jag bara fick ta 10 minuter, men jag åt i normal takt (men iom att jag bara åt en mini meal och en banan gick det snabbt) och var klar då. Så då behövde jag inte dra bort någon tid för matrast heller.
Det var många rum idag också, men inga som skulle in där vad jag vet. Var ett busslast med folk som åkte vid 11.30-tiden, då alla rummen blev lediga på en gång. Hann med att göra 9 dubbelrum idag. Gillar inte dubbelrum (eller trippel eller fyror för den delen heller) då det tar så lång tid att bädda. Bädda = plocka ut alla sängkläder + handdukar, plocka ut och rensa sopor och sedan bädda sängarna. Det tar en kvart i ett dubbelrum. Nej, bädda är inte allt för roligt. Men samtidigt är det bättre för mig att bädda än att städa då det inte är bara för min hud. Då jag har eksem blir det extra torrt och jobbigt på händerna, även om jag har handskar.