torsdag, december 21, 2006

Lite olika torsdagsaktiviteter

Har varit ganska så fullt upp här idag. Började med körlektion (stadskörning) på förmiddagen, vilket gick relativt bra. Ganska virrigt och svårt med all trafik, men så var det också första gången jag körde mitt inne i stan.
På ditvägen cyklade jag även om H:s skola för att lämna lite pengar till henne.

Efter körlektionen cyklade jag hem, städade mitt rum, bytte sängkläder & åt lunch.
Skulle bestämma träff med H senare, då hon hade ett ärende på stan som skulle fixas tillsammans med pappa, som också skulle till stan. Virrigt?
Hursomhelst hade jag lite problem med hur jag skulle ta mig till stan. Eftersom pappa skulle hem sedan och hade bilen skulle han skjutsa hem H (som inte hade sin cykel, utan hade åkte med pappa imorse) när vi var klara. Funderade på om jag skulle gå, ta bussen, eller rentav cykla. Men det löste sig då pappa kom hem (H skulle ringt honom, men hans mobil hade lagt av så han åkte hem för att kolla om H ringt hem).

H ringde när pappa var hemma, så vi tog bilen ner till stan och mötte henne.

De fixade sitt ärende och jag mitt (skulle köpa nytt smink, då min andra marscara är helt slut och torr) Köpte även Aftonbladet, med vilken man idag kunde köpa Tomten är far till alla barnen för 19:-

Efter att vi kommit hem från stan (cirkus halv 4) åt vi lite snabbfika innan H skulle till sitt jobb (en typ av badvakt, öppnare). Jag hängde med, eftersom det ev. kan bli lite strul med H:s skolschema nästa termin och jag kanske får ta över jobbet vissa gånger. Så jag skulle se hur det funkade.
Fick köra dit upp. Nu har hela familjen åkt med mig, och H var glad över att hon överlevde ;) Mihaha.

Så ikväll har jag duschat, ätit, sett lite på TV & bäddat rent. Hann inte det innan vi skulle till stan.

Pust, en intensiv dag, men ack så kul när det händer en massa :)

Var nere på stan igår också. Inte mer än någon timma på förmiddagen, men jag hann fixa sista julklappen!
Såg Grinchen, julen är stulen igår eftermiddag också. När jag såg i någon tidning att den skulle gå på Kanal 5 under julhelgen tänkte jag att jag måste se den. Har velat se den ett bra tag. Men när jag läste dagens tidning imorse såg jag att den också gick på SVT1 igår. Så då passade jag på att se den då. Är ofta en hel massa program som man vill spela in runt jul, så det var skönt att "slippa" ett av dem.