måndag, december 18, 2006

Som helg

Ännu har den riktiga julstämningen inte infunnit sig. Det enda är väl ljusstakarna och stjärnorna som lyser upp så fint när det är mörkt.

(en liten parentes; tittade just ut mot köket och blev för en sekund skiträdd då jag såg ett tomteansikte i fönstret. men det var/är vår bonad som hänger precis bredvid mig här som speglas i köksfönstret. hehe)

Har gjort lite nytta idag, trots att det är som helg för mig. Då jag jobbade helgen är det skönt att inte ha något att göra en/två dagar under veckan. Inte ha några körlektioner, inte ha något "tvång" att söka jobb osv.
Har plockat ihop mitt pussel, lyssnat mera på Marit-skivorna, rensat bland videoklipp i min mobil, testat kläderna till jul (tillsammans med de tillbehör jag ska ha, dvs halsband och tights), bytt ut lite låtar på mp3:n och suttit här.
Sov till halv 10, men hade eg. tänkt stiga upp 8-8.30. Var uppe redan vid 7.15 och tittade på julkalendern, men går och lägger mig igen efteråt. Sedan somnade jag om en stund (satte klockan på 8.15) och orkade sedan inte stiga upp. Somnade återigen om (utan att ha ställt klockan) och vaknade av mig själv vid 9.30. Och då var det allt dags att stiga upp. :)