fredag, december 15, 2006

Julklappsköp

Dagens körlektion gick relativt bra. Körde samma sak som förra gången (placering och att kolla noga och vara beredd på att stanna i korsningar i ett tätbebyggt område) och det gick bättre idag. Vi körde berättade körning, dvs att läraren styr pedalerna och jag tittar och berättar vad jag ser. Det hjälpte mig jättemycket, lärde mig mer hur och vart jag ska titta då jag kör. Läraren sa även efteråt att jag såg lugnare ut när jag efteråt fick sköta allt själv. Man blir tryggare som förare då man tittar ordentligt och ser saker tidigare. Jag märkte det inte själv, men så är det säkert. Den dagen det inträffar något plötsligt kan jag kanske vara glad att jag lärt mig titta rätt, och framförallt tidigt!

Efter lektionen cyklade jag ner till stan och letade efter/köpte julklappar. Har hittat till mamma och pappa, men vet inte vad jag ska köpa till H... :/ Köpte även ett halsband till jul på Ginatricot samt två par strumpbyxor i olika tjocklek som jag också ska ha till jul.
Skänkte 3 kr till Röda Korset på Ginatricot samt Lindex. 3 kr är ingenting känns det som, men om alla i Sverige skänkte 3 kr blir det ju hur mycket som helst.

Så blir det jobb i helgen... Börjar inte förrän 11 då det är många sena utcheckningar. Inte det allra roligaste, då det betyder att jag lär komma hem betydligt senare än vanligt. Om jag nu inte har sådan tur att det inte är så många rum som är uthyrda, utan att de bara har sen utcheckning. Men man får inte hoppas på för mycket ;) Bättre att ställa in sig på att det är mycket, så blir man glad om det visar sig vara tvärt om!