söndag, december 03, 2006

Julskyltning

Jobb igår, och jobb idag. Jobbade bara till 13 idag, eftersom jag skulle ut och fickparkera med pappa efteråt. Körde från hotellet, körde runt lite och hamnade sedan i mina vanliga övnings-kvarter. Gick bra! Fickparkering är inte speciellt svårt. Inte om man jämför med gathörn. Jag fullkomligt hatar gathörn... Eller nästan ;) Gick dock lite bättre idag, då jag testade lite.

Var hemma och fikade lite innan vi åkte ner till Smålands museeum & julskyltningen i stan. Gicm först och kikade lite å museet, både deras ordinarie utställningar samt julmarknads-utställarna. Lite lagom trevligt.
Sedan gick vi ner på stan och gick Storgatan fram och tillbaka, tillsammans med alla andra Växjöbor ;) Köpte lite marknadskarameller, annars var det svårt att ta sig fram och se vad de andra knallarna sysslade med. Hade inte heller all tid i världen, då mamma skulle till jobbet efteråt.

Här hemma har de plockat ihop vår soffa idag. Vår nya kommer imorgon, så den ska jag & mamma vara hemma och ta emot. Vi ska dock inte plocka ihop den, utan det gör killarna (jag antar att det är killar. generaliserande, jag?) från möbelfirman.
Blir ev. pepparkaksbak imorgon eftermiddag också. Och så ska jag ta mig ner till stan och klippa mig någon dag också. På fredag väntar flyget på oss. Längtar som sjutton!
Ska ev. träffa Camilla också, den nyblivna Stockholmsbon :)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

vakul med nya soffan :) vill också ha en....nuuuuuuu!

03 december, 2006 22:27  
Anonymous Anonym said...

Camilla: Lite kul, men den är lite för hård för min smak. ;)

04 december, 2006 10:44  

Skicka en kommentar

<< Home