fredag, december 01, 2006

Stadsbesök

Har varit på stan idag. Det är märkligt, att det är 1 december och jag fortfarande har min vår/sommar/höstjacka. Och ingen snö heller. Det har varit väldigt ont om det denna hösten. Annars brukar det alltid falla lite grann (som blir liggande) i oktober/november.

Inhandlade en röd tröjklänning/tunika på Ginatricot. Ska ha den på julafon är den tänkt!
När jag kom hem och testade den kändes det först sådär. Tyckte den var lite lik ett nattlinne, liksom lite vid. Testade då med ett skärp i midjan, och det såg bra ut. När mamma kom hem gjorde hon mig uppmärksam på att klänningen redan är skuren högre upp, och då dåg jag att det inte alls såg bra ut med skärp (= två skärningspunkter) Så det får bli utan skärp, och det blir säkert kanonfint!

Inhandlade lite andra smågrejer också, samt att jag tittade ut lite parfym-förpackningar som jag ska önska mi i julklapp. Blir nog Britneys ena samt Puma. Den förstnämnda ska jag nog önska mig, och den andra (100:- billigare) ska jag ev. köpa själv. Får se!

Ikväll är det Idol-final. Vet faktiskt inte vem jag ska heja på. Blir nog Erik. Jag tycker att Markus är duktig på sitt sätt, men han har fått för mycket "gratis" genom att få kanonbra kritik från Juryn varenda vecka. Erik har gjort en större resa och passar bättre som pop-artist. Jag diggar honom, även om jag gillar Markus personlighet och ja... Jag gillar honom också, men Erik har vuxit mer och passar bättre som pop-artist. Men jag tror att de kommer gå långt båda två. Se bara på Darin som kom tvåa år 2004.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har också köpt den tunikan som jag tänkt ha på julafton :) Vita strumpbyxor blir det till.

03 december, 2006 19:38  
Blogger Elin said...

Mathilda: Haha, vilket sammanträffande! Röd också? Jag tänkte ha svarta leggins jag, kände att det blir lite polkagris-varnings med rött & vitt. Haha.

03 december, 2006 19:54  

Skicka en kommentar

<< Home