onsdag, december 06, 2006


Snön då?

Blev en hel del bakande i förrgår. Jag började med att baka pepparkakor medan mamma gjorde lussebullar & vanliga bullar. H kom hem ganska så tidigt och hon började göra lite pepparkakor hon också. Men då hon gjorde dem lite för tjocka och jag påpekade det surade hon och hadebakat klart för den dagen. Jag tror inte att hon var så pigg på att baka från början, så det var nog det som var anledningen till att hon gav upp.

Jag bakade i princip alla pepparkakor, mamma gjorde ett par stycken i slutet då hon var klar med de andra grejerna.
Lite senare gjorde vi även "Dubbla chokladkakor med jordnötssmör". Helt fantastiskt goda. Recept kommer i ett nytt inlägg, då det fanns förfrågningar om det :)
Tog lunch mitt i bakandet också, fiskbullar & pasta. Lovely!

Igår hände det också en massa grejer. Hade först körlektion fram till 11, sedan mötte jag upp mamma och vi gick och klippte oss. Så nu är det en stor mängd hår som har försvunnit för mig. Är axellångt nu. Ganska så nöjd, men det är verkligen ovant. Har inte vant mig vid att håret är så kort!
Gick även runt lite på stan och kikade. Blev inte så mycket köpt, men har nu fått lite idéer på vad mamma och pappa skulle tänkas vilja ha i julklapp. Får se vad det blir :)
Vi var även på Lanterna och åt Växjös godaste pizzor. Liksom gammeldags på ett vis, skitgoda. De är Växjös första pizzeria och gör pizzorna på samma sätt som då. En tunnare och knaprigare botten och mycket färska pålägg och god ost!

Idag har det regnat. Öst ner. Är dock uppehåll nu. Var iväg och la på ett brev vid 11-tiden, och då duggade lite. Tänkte att jag skulle gå en lite längre runda då jag ändå var ute, men under tiden ökade det och till slut ösregnade det. Så jag styrde kvickt kosan hemåt!
Det är weird. Det ska inte regna den 6:e december, det ska snöa!

Mådde lite illa innan, så jag åt en kall och frisk apelsin, och nu känns det betydligt bättre. Börjar blir lite småhungrig, så det är kanske dags för lunch snart. Kycklingrest tror jag det var!