torsdag, november 30, 2006

Adventsstjärnor & chokladmuffins

Oj! Har inte uppdaterat på ett tag. Har hänt lite allt möjligt. Igår hade H studiedag, så vi var hemma ensamma båda två hela dagen. Jag städade först mitt rum och sedan städade vi hela huset. Hanna dammsög alla rum och jag gjorde resten. Liiiite orättvist, men hon fick laga lunchen istället. Stekt korv med bröd & sallad. Mucho gott.
Sedan ville hon baka något, så då satte vi igång och gjorde chokladmuffins som vi sedan åt till Nannyjouren. De blev kalasgoda!
Mamma blev btw överraskad & jätteglad av att komma hem till ett städat hus. Då slapp hon det idag då hon var ledig :)

Fick även lite nya jobb-tider igår. Ska jobba hela helgen igen, samt eftermiddagen nästa torsdag. Kom fram till att jag inte varit helt ledig en helg på fyra/fem veckor. Denna helgen jobbar jag lö+sö, likaså förra helgen. Helgen dessför innan jobbade jag söndagen, och helgen innan dess jobbade jag lördagen.
Men nästa helg, då är jag garanterat ledig, för då befinner jag mig i Stockholm :)

Körlektionen i tisdags gick relativt bra. Har fortfarande inte fattat grejen med att backa runt gathörn, men det måste väl fastna någon gång? Tränade lite på det, men lämnade det sedan. Måste gå vidare, men jag ska ändå fortsätta att träna på det hemma.
Fickparkerade också, vilket var mycket enklare. Kan det kanske bero på att jag inte ser särskilt bra bakåt? Är det möjligtvis det som gör att jag aldrig får till gathörnen? Kanske.
Träffade dessutom A på körskolan. Blev lite paff när någon bakom mig sa "hej" och jag vände mig om och upptäckte henne. ;) Snackade lite grann innan hon skulle vidare på stan och jag skulle hem och äta.

Nu är det snart, snart advent! Började sätta upp stjärnor i fönstren igår kväll. Det var min idé att ha en av de nya fina, lite större stjärnorna (inköpta på Gekås) i vårt stora vardagsrumsfönster. Kom på att man kunde fästa sladden i en sådan där gardinknipsa, som gör att gardinen sitter fast i (kommer inte på vad de heter, något på k...)*
Iallafall, de blev kanon! Och idag har jag och mamma satt upp adventsljusstakarna och en stjärna på mitt rum. Lyser så fint i mörkret. Och nu får jag snart börja lyssna på min högt älskade julmusik!



* Efter lite sökande på google kom jag på vad det heter, kornisch.