lördag, november 25, 2006

Nytta

Igår uträttade jag en hel del bra grejer. Rensade lite i min garderob, och flyttade bla mina kartonger med studentpresenter från stora klädkammaren in till min garderob samt att jag plockade ihop mina skor. De flesta skor jag äger är sommarskor och de lär jag inte använda mer i år. Om det inte blir sommar igen, vilket jag inte tror är så troligt ;)
Städade även undan lite i klädkammaren, så att man kommer in där. När jag skriver "städar undan" låter det som värsta storstädningen, men om sanningen ska fram så var det mer att jag och mamma flyttade på mina kartonger samt ett par madrasser, så att vi kom åt "innegarderoben" (dvs en garderob som går längs hela väggen intill ytterväggen, innanför alla våra rum. okej, ingen fattar! men det är som en vind typ, jättetrångt & snetak som inte är mer än någon meter i höjd. haha)

Fixade även ett blomsterarrangemang med de blommor jag torkat från studenten. Alla blommor var inte "torkvänliga, så många hade jag i vatten dagarna efter. Eller, de stod i 2 veckor faktiskt!
Iallafall, har torkat endel rosor, och de som inte hade möglat använde vi till att göra ett fint arrangemang som jag satte i en kruka som jag fick på studenten (var ett blomsterarrangeman i den då också!).
Blev hur som helst skitfint, och det kommer hålla forever! (yes, jag är optimistisk)

Jobb 9-13 idag. Sedan hem (m&p hämtade mig, då de var och handlade i närheten) och ut och övningsköra (= backa runt hörn) i 1,5 timme. Damn, det är så SVÅRT. Men för varje övningstillfälle går det lite bättre. Men jag har fortfarande inte fått in rätt teknik. Men någon gång ska det väl ske...