onsdag, november 22, 2006

Tåolycka

Slog mig när jag steg upp imorse. Var i trappen på väg ner till köket. Vår trappa är ganska hal och jag halkar lite titt som tätt. Både då jag ska upp & ner, i detta fallet ner.
Hur som helst höll jag i ett stort, ganska så tungt IKEA-glas i handen (tomt) och halkade när jag var nästan längst ner. Trillade, fick överkanten av glaset på ena "pekfingertån" och därefter studsade glaset ner för trappan och hamnade på dörrmaten. Det höll, jag slog upp två små sår på tån, den svullnade upp, blev blå & gjorde skitont...
Ömmar fortfarande, men både svullnade och blånaden har avtagit lite.

Hade lite svårt att gå till en början, men gav mig iväg till min körlektion iallafall. Trodde först att det kanske inte skulle gå så bra, men det var faktiskt lite bättre då jag fick på mig skon. Och då jag kom hem gjorde det inte alls lika ont, och det var inte lika svullet.
Körningen gick sådär, tragglade backning runt gathörn. Men har fått det uppskrivet nu, precis hur jag ska göra. Så nu ska jag traggla in det, och öva & öva. :)

Såg en lite weird film på TV4 Film idag. Satte bara på TV:n, och så skulle den börja 10 minuter senare. En svensk film, "Följer du med mig då" tror jag den hette. Rättså okej. Skulle inte se om den, men den var ändå så bra att jag satt kvar och kollade klart.