tisdag, november 14, 2006

Tingsryd & Stockholm

Igår blev det utflykt till Tingsryd. Pappa är där med jobbet varje måndag och idag var både jag och mamma lediga, samt att H slutade tidigt, så vi hängde på.
Var framme vid 14.30-tiden då vi var inne på Börjes och fikade. Det är grymt billigt där, vad sägs om en kopp kaffe för 1,50:- samt en våffla med mjukglass & strössel för 9:-
Jag åt dock en brownie & drack cola. En glass med nötkross blev det dock innan vi åkte hem lite efter 17.
Medan pappa jobbade gick vi runt i varuhuset samt lite omgivande affärer. H köpte bokstavspärlor i Leksaksaffären och jag slog till på 2 pussel. Det ena var på 54 bitar och lite speciellt. Man ska inte lägga motivet som finns på asken, utan det som händer utanför bild ( i dett fall på andra sidan staketet, hos grannen) Det andra var ett 500-bitarspussel föreställande en bilverkstad. Har inte ens funderat i pusselvägar innan, men blev så sugen då jag var inne i leksaksaffären. ;)
Det lilla pusslet la jag på en kvart igår, och sedan började jag på det andra medan jag slökollade på Fotbollsgalan på Tv4.
Har pusslat lite tillsammans med mamma i dag också. Det är lagom svårt! Inte så att man ger upp, men ändå inte så enkelt att man klarar det på direkten.

Har kört idag också. Backning runt gathörn. Krångligt, men det går väl att lära sig det också förmodar jag. Fick beröm för att jag tränar så mycket hemma. Ibland tar det ett litet tag innan jag förstår hur jag ska göra, men då jag kommer tillbaka gången efter funkar det hur bra som helst. Det berömde hon mig för!

Har hämtat fem konsertbiljetter idag också. Det är nämligen så att jag & H ska flyga(!) upp till Stockholm den 8/12. Ska bo hos kusinerna. H ska dessutom träffa & bo en natt hos en kompis ´(det är vi fyra kusin + kompisen som ska på konserten)
Vi kommer fredag eftermiddag och stannar till måndag förmiddag. Och på söndagkvällen är det Marit Bergman-konsert. Inte för att jag är det största Marit-fanet, men det är H, kusin N samt H:s kompis. Kusin H gillar henne också, men vad jag vet är hon inte ett lika stort fan som de andra. Jag... jag gillar henne också, men inte så mycket att jag hade gått på konsert här i Växjö. Hon var ju här i oktober och då var H samt Sthlms-kompisen & en Växjö-kompis på hennes konsert.
Hursomhelst, jag åker med upp för att träffa kusinerna <3>