måndag, november 20, 2006

Att flytta ihop med en bonde

Idag är jag hemma och gör ingenting. Skönt med konstigt. Och så har man det där med arbeten som gnager i huvudet. Måste in och kolla på platsbanken varje dag, men det finns ju aldrig något. Och jag kommer inte igång med att ta mig för annat heller. Vet inte vad jag ska söka, ringa, maila...

Jobbade 9-16.30 igår. Och det var inte ens klart då. Hatar att jobba helg. Allt går långsamt, har ingen energi och det är så mycket mer som ska göras på färre människor. Det blir en annan sorts stress. Men samtidigt kan jag koppla bort den, för jag KAN inte mer än göra mitt bästa och räcker inte det så kan jag ändå inte göra mer. Att tänka så känns rätt bra!

Drömde en så konstig dröm inatt. Jag bodde typ på ett hotellrum, och några rum ifrån mitt bodde Bonde söker fru-Marcus. Sedan så skulle jag flytta in till hans rum och det var värsta diskussionerna vems möbler vi skulle ha. Och så var det en massa andra människor där, men jag minns inte vad det var för några.
Sedan minns jag inte mer, inte mer än att det kändes som att det hände på riktigt, som det alltid gör när man drömmer.