fredag, september 15, 2006

Valtest

Följer i Mathildas fotspår idag. Hon hade gjort ett valtest, och jag gjorde samma för att se vad det visade. Har iofs sig gjort flera innan, men inte kommit på idén att spara dem!

Det var DN:s test, och såhär blev resultatet.




Och det är likadant som det har blivit i alla de andra valtester som jag har gjort. Eller, ordningen på de tre översta har varierat lite. Mp har dock legat tvåa alla gånger. Så vi får se hur det blir på söndag.
Det ska iallafall bli riktigt roligt & spännande att se hur allt slutar. Samtidigt lite nervöst, eftersom ingen vet hur allt kommer bli om alliansen vinner. Kanske blir det ingen skillnad alls? Eller så blir det uppror & kaos!

Vill du också göra testet så finns det här.

Hur som helst. Idag har jag & mamma städat hela huset.
Lillasyster H blir idag 17 år gammal, och det firades vid halv 7 imorse. Liiiiite segt att stiga upp, men när jag väl var uppstigen piggnade jag snabbt till. Hon fick bla. zenitlera-paket (av mig, som hon önskat sig), en bok, busskort, lampa & en jättesöt gosedjursgrej från Lagerhaus (av en kompis i Gbg). Såååå jäklar söt. Det är en vit fyrkantig figur, skitsöt! :)
Efter att H gått till skolan & pappa till jobbet gick jag och la mig igen. Lyssnade på lite på musik & läste dagens tidning. Så ska en morgon börja :)

Ikväll ska vi äta köttfärspaj, marängswish & se på Idol. Sista valdebatten går samtidigt, så den ska jag spela in och se imorgon.

Tjoflöjt. Nu ska jag fixa med lite låtar till min mp3.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hehe...vi ligger på samma sida du å jag iaf, med valet alltså! ;)

16 september, 2006 09:27  
Anonymous Anonym said...

Jag är fortf. inte 100 på vad jag ska rösta på. Ska se sista valdebatten imorgon (inspelad från igår), så får vi se om jag blir något klokare ;)

16 september, 2006 22:55  

Skicka en kommentar

<< Home