onsdag, september 06, 2006

Basinfo på Arbetsförmedlingen

Steg upp vid halv 8 och åt frukost med de andra idag. Morfar åkte vid 8-snåret då de andra begav sig till jobb resp. skola. Jag gick då och la mig igen! Läste tidningen i 1 timme, och sedan var jag så trött att jag sov lite till, fram till 10.

Har gjort mig iordning, packat min väska (förklaring kommer!), käkat ett äpple och suttit här sedan dess. Och nu ska jag snart gå och äta lite lunch. För vid 13.30 ska jag på basinfo på Arbetsförmedlingen. Var på en informationsdag där med skolan i våras, men ska dit igen nu. A hade varit där förra onsdagen, och det hade väl inte gett så mycket mer.

Börjar få lite ångest för det här med arbetsförmedlingen, arbetslöshet & jobbsökande. Teporin tar verkligen en massa tid, och jag har inte hunnit ta tag i jobbsökandet speciellt mycket. Har kollat i tidningen varje dag, på ams hemsida ett antal gånger osv. Men som jag skrivit förrut, det är inga jobb för mig. Det är liksom... jobb som kräver utbildning, erfarenhet och massa sådant. Har iofs sökt två jobb, men det var innan jag var på af och skrev in mig (2 veckor sedan). Hittat två andra jobb på ams sida, som jag ev. kan söka. Men jag måste ju ha den tiden också... Kanske imorgon.
Tror inte att det var lika mycket att läsa in till nästa teorilektion som förra gången.
Förresten så går det rätt bra med teorin. Först läser jag det stycke jag ska i boken, sedan kör jag Bonniers Trafikskole-cd och sedan går jag på lektionen där läraren går igenom det vi läst in oss på (och som jag jobbat med i Bonniers) Det blir alltså samma grej 3 gånger, och jag märker att det blir lättare & lättare att förstå för varje gång!

Efter basinfot, som ska hålla på till 15.30, ska jag träffa mamma på stan. Hon hade lite ärenden och jag lite. Sedan ska vi äta ute. Jag är sugen på kinamat :)