fredag, april 14, 2006

Påskägg

Blir gul rubrik nu i påsk!

Har städat mitt rum och byt till nya sängkläder idag. Lite påskfint sådär. Apråpå städning, fick sms från A tidigare idag. Hon hade hittat lite gamla papper till vårt projektarbete när hon städade idag. De som hon inte hade en aning om vart de var, och som hon trodde att hon kanske hade slängt eftersom de kanske innehöll dålig fakta. Hahaha. Där ser man!

Har även fått leta påskägg idag. Mamma som hade gömt. Skulle eg. väntat tills imorgon, men H ville ha sitt idag, eftersom hon ska iväg imorgon kväll. Så ett påskägg med godis samt 150:- har jag fått idag. Mestadels påskgodis, men det är nästan lika gott som "vanligt" godis också. Tihi.


Vår tvättmaskin har lagt av. Pappa hörde nått dunsa nere i källaren, och upptäckte att maskinen hoppat ut en bit på golvet. Har gjort det förrut också, men inte så här mycket. han fick plocka ur all tvätt och skölja den i duschen. höhö. Som tur var, var det bara sängkläder. Om de skulle ha fått några "men" alltså. Men det tror jag inte.
Så imorgon blir det tvättmaskin-köp. Affärerna har väl iaf öppet under förmiddagen tror jag. Vill ju inte gå runt i smutsiga kläder, som kusin H upplyste oss om att vi skulle få göra nu. Hihi.

Luktade på den en parfym då jag var i stan igår. Puma, en röd flaska. Hittar ingen bild på den... Fundrar iaf på att köpa den, inte så dyr. 149:- på Kicks. ;) Och nu fick jag ju 150:- i påsk-present!