torsdag, januari 19, 2006

Kalkonspel

Gah. Mailen till de två skolorna som vi skickade tidigare i veckan verkar inte ha gått fram... Skicka dem över kärnhuset, eftersom jag vet att det ska funka. Har skickat vanliga mail därifrån förrut...
Men det verkar inte fungera nu, så jag fick skicka om dem ikväll, från min hotmail. Hoppas verkligen att de går fram nu, så att vi kommer någon vart någon gång.

Är skitkallt här nu. Vet inte exakt, men kallt är det... Dock inte så illa som i Umeå, där det visst var -26 idag. Det är ISKALLR. Brrr. :/

Tog sovmorgon imorse. A frågade läraren (svenska) i måndags om det var okej att inte komma på lektionera, utan jobba på ex. håltimmar. Eftersom det är ett grupparbete får vi inte jobba hemma, men vi kan ju ändå jobba på håltimmar.
Vår lärare sa att då det var okej, så därför kom vi inte imorse. Fast kommunikationen hade inte riktigt gått fram.
1) Det var A & L som hade snackat om detta igår, att ta sovmorgon. A ringde mig och berättade. Jag tog förgivet att L hade snackat med S, eller att A hade gjort det. Var iaf på det säkra att ALLA i gruppen visste. Men så var det visst inte... S var på lektionen. Och det var iaf INTE mitt fel. Jag blev bara informerad att vi inte skulle komma, inte att jag skulle informera någon annan.
2) Läraren undrade vart vi var imorse, och sökte upp oss på lunchen och undrade vart vi hade varit. Sedan sa hon att det inte alls var så som hon hade sagt (SÅÅÅÅ typiskte henne) och att hon hade skrivit upp precis vad hon sagt till A, eftersom hon 'visste att A skulle ångra sig i efterhand och säga att hon hade sagt något annat'. Bara det säger ju allt... Suck. Nu sa läraren att vi hade frågat om DEN SISTA torsdagslektionen under denna perioden, men så var det inte alls. Vi hade en planering, och under den sista torsdagen stod det ett par rader om att det var obligatorisk närvaro på alla lektioner osv. Det var därför vi frågade om vi kunde jobba på andra tider istället, eftersom hon vet att vi jobbar bra ändå. A pekade då på DEN MENINGEN SOM OLYCKLIGT VIS VAR SKRIVEN UNDER NÄSTA TORSDAGSLEKTION, och frågade om det var okej att vi jobbade i skolan på andra tider istället. Hon sa då ja.
Men idag kom hon med något helt annat, och sa att vi frågat om den torsdagen specifikt. Om hon ändrat sig i efterhand, eller om hon bara lyssnade med halvt öra och bara kollade under vilken dag vi pekade och på så vis missuppfattade oss vet jag inte.

Men det blev bra iaf. Så arg eller sur var hon inte. Inte vad hon visade iaf.

Ska visst stapla kalkoner med A nu! ;)