söndag, januari 15, 2006

Min vår

Fy sjutton vad jag är bra på att köra bil! Har varit ute och kört med pappa idag. Började med att backa ut från vår parkeringsplats och körde sedan runt i villakvarteret ett par varv. Sedan tog jag sats och körde rakt över på korsningen med trafikljusen, och vidare in på ett annat område. Körde fint, sakta & säkert och körde sedan hem, förbi trafikljusen och körde upp för trottoaren och parkerade! Allt gick kanonbra :) Sååå nöjd så.

Låg och funderade på allt (j*vla skit) som ska göras. Orkar knappt tänka på vad som ska göras och hur jag ska hinna eller orka med allt.

- Grupparbete om nordiska språk (isländska/färöiska) som ska redovisas muntligt i 15-20 minuter. Redovisning veckan innan sportlovet.
- Uppsatsarbete i engelska. Själva uppsatsen ska ha koppling till mitt program (samhäll) och vara ca 2 dataskriva sidor. Utöver det tillkommer analys, källor, inledning osv. Ska arbeta med det i 2 (ev. mer) veckor. Efter det ska vi göra något med litteratur/författare. Allt innan lovet.
- Hemtenta i religion. Inlämning nu på torsdag. Är eg. klar, ska bara läsa igenom & ändra lite.
- I religion B (börjar i nästa vecka) ska vi göra en uppsats. Liknade den i engelska, fast mer omfattande då det är på svenska. Vet ej exakt under terminen som detta ska göras.
- Och så har vi ju det eviga projektarbetet som surrar runt, runt i skallen på mig. Hur katten ska vi få tid till det och hur ska det gå...

Utöver detta kommer det ju mer. Vet att ett naturkunskapsprov väntar framöver, även matte (men det är i mars. tiden går dock snabbt...)
Känner att jag kommer dö på kuppen. Känns så overkligt att jag verkligen SKA/MÅSTE göra alla dessa grejer. Och att jag KOMMER att göra dem, och att det KOMMER bli resultat på allihop. Kan dock inte försäkra att det blir bra. Tror att allt kommer att bli halvbra. När man har så mycket att göra känns det som om man inte kan lägga ner massvis med timmar på varje grej, utan bara göra det och se hur det går. Det fungerar inte att sitta och plocka ner allt i småbitar, analysera & ändra. Det man först gör får duga, om man ska klara av allt utan att stressa ihjäl sig.

Kommer bli en tuff vår, men ju närmare slutet vi kommer, desto mer motivation får man kanske? Eller jag vet inte. ;) Vet dock att det KOMMER ta slut, och allt kommer vara såååå roligt då! :) Det är det man ska tänka på då det går trögt och man knappast gör annat än pluggar.