tisdag, januari 17, 2006

Rytmikshow & engelskauppsats

Börjat planera lite inför rytmikshowen nu. Vi får på oss 4 (ev. 5) idrottslektioner att träna, och ska börja nästa tisdag. Gick igenom lite regler hur det ska gå till. Då de klantade till sig en massa förra året, har det blivit stenhårda regler nu... Inga nakna kroppsdelar (som om jag skulle vilja klä av mig på scen?! No way!), man får inte gå ut från aulan där showerna hålls, musiken ska lämnas in till ansvarig idrottslärare i förväg, han/hon ska godkänna allt innan, samt kontrollera så att alla är som de ska innan uppträdandet osv ;)

Har lite små planer på vad vi ska göra, men vi får se. Ska kolla upp lite musik tills måndag iaf, då vi ska planera lite till. Ska nog bli kanon!

Körde karate på idrotten idag. Vår religionslärare tränar karate, så han var där och visade lite lätta grejer. Visade H dem i kväll, och jisses vad hon skrattade ;) Och det såg faktiskt himla roligt ut då hon försökte sig på dem också!

Ska börja med vår engelskauppsats imorgon. Är verkligen den del i engelska C som jag har bävat mest för. Skriva en uppsats med allt vad det tillhör (INTE svenskahistoria, utan den andra sortens uppsats) på engelska. My God. :/ Hörde några som sa att de skulle använda sig av sitt projektarbete och enbart översätta det. Då vi inte har skrivit något än funkar inte det för min del. Men jag tänkte att jag ev. skulle kunna använda mig av en uppsats om barnmisshandel, som jag gjorde i samhällskunskap A i slutet av 1:an. Problemet är att jag inte vet vart jag har hittat vilken fakta, då alla källor (internetlänkar) inte fungerar... Därför måste jag nog läsa om alla källor, och skrivar nytt. På svenska. Sedan översätta det... Analys, metod, syfte osv går nog att skrivar direkt på engelska, men det andra kan bli svårt. Måste ju strukturera upp och veta exakt vilken fakta jag ska ha med och vilken ordning det ska skrivas.
ÅHH. Kommer gå åt skogen. Känner det... Men jag orkar inte bry mig. Jag satsar på G, och går inte det så är det så... :/

Är fika strax, och sedan ska jag gå & lägga mig. Ni anar inte hur GÖTT det är att gå och lägga sig då man har så mycket att göra. ;) I och för sig är det inte mycket som ska ske på momangen, men det kommer... Och jag är sådan att jag går och tänker på allt som måste göras, - om ett par veckor. :/

Kolla förresten den här. Hittade länken på en blogg, och gjorde sedan en egen film! :)