fredag, december 16, 2005

Hjärttransplantation

Ännu en dag med tidg hemfärd. Idag var jag hemma vid 12.30, och attans vad kallt det var/är ute... :/ Det enda som saknas är lite snö. Det känns inte som vinter då det inte är någon snö.

Duktiga jag har läst två kapitel i boken, samt H's FRIDA-tidning. När jag väl satt i soffan, och tidningen låg framför mig kände jag att jag lika väl kunde läsa den också! :) Hade inte mycket annat att göra. Har tänkt att jag ska plöja igenom mina 4-5(?) Veckkorevyer som jag inte har hunnit läsa under hösten, under jullovet. Så kan det bli då man har mycket att göra. Då det är en massa böcker från skolan som man måste läsa...

Alltså, det är ju sjukt det här. Eller hur? Borde de inte tänka lite på att det inte är normalt att få syskon då man är närmare 65 år? Jisses alltså... Då är det BARNBARN man ska få, inte barn.

Och likadant det här. Jag vet inte vad jag ska tro. Det verkar så himla märkligt. Kan man verkligen se sådant? Eller är det bara påhitt... Om jag var hennes föräldrar skulle jag inte veta vad jag skulle tro.
Och det här med att Laila Freivalds gick förbi, men tittade åt en annat håll. FY F*N vad noncharlant... Jag vet inte hur allt ligger till, men jag tycker verkligen att de har misskött det här, politikerna. Någon måste ta på sig ansvaret. Grejen är bara att alla skyller på varandra, och ingen verkar ha det här 'problemet' på sitt ansvar.
Hörde någon gammal intervju på radion, från när Göran Persson precis blivit stadsminister (eller var det bara partiledare?) Han sa något i stil med att om en politiker missköter sig borde denne avgå. Men han verkar visst ha bytt åsikt nu... Mycket, mycket märkligt folk de där politikerna! ;-)

Såg en mindre mysig film på naturkunskapen idag. En hjärttransplantation. Man fick se hur de öppnade upp bröstkorgen, fixade med olika blodkärl som går till och från hjärtat (kopplade dem till en maskin) samt tog ut hjärtat och satte i det nya. Huua. :/ Det såg verkligen inte trevligt ut, och jag är sådan så att jag får ont runt hjärtat då man ser på sådana program eller läser om sådant. Får ont i fingertopparna då det pratas om blodprov. Tihi.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nu ska jag kommentera: hehe

När man är 90 ska man ju ha barnbarnsbarn, och vid 65 iaf barnbarn så det är lite sjukt ja :(

Oj, så många vr, OJOJ :P

lAILA FREIJVALDS BORDE FÅ EN PRICK ELELR SÅ.oj capslock men orka ändra :p

Äcklig film, skulle aldrig pallat med att se dem öppna bröstkorgen, hatar sånt =(

16 december, 2005 16:36  
Anonymous Anonym said...

CAMILLA: Ja, verkligen. Något måste hända. Man vet ju inte hur många som skulle kunnat räddats som de agerat från början...

Joo, den var ganska äcklig, men det gick faktiskt ganska bra ändå! :)

16 december, 2005 16:47  

Skicka en kommentar

<< Home