fredag, november 18, 2005

Göteborg, - del 2

Bussarna (tre till antalet) skulle avgå från skolan vid 8, men hon var nog 20-25 minuter över 8. Körde över Halmstad, och stannade på någon rastplats och åt lättlunch, bestående av 4 mackor, äpple, dricka och obegränsat med minimorötter. Jag åt dock inte mer än två mackor, samt ett par morötter inne i bussen sedan. Vi fick stå UTE, och det var iskallt, och vi nästintill slängde i oss maten, för att kunna få å in i bussen igen. :)
Var framme vid 12-tiden, och vi såg filmen Erin Brockovich på vägen.
Bussarna parkerade på baksidan av Liseberg, så vi fick gå en liten bit. Har inte kollat så noga på Svenska Mässan förrut, så jag sa att jag inte riktigt vet vart ingången är. Men det såg vi allt då vi kom närmare. Hahaha.

Vi gick där inne fram tills 14.20 ungefär, då vi gick runt knuten och åt på McDonalds. Sedan återvände vi och tog en sista runda, tog lite godis, gick på toa osv innan bussen åkte hemåt vid 16.
Det var som sagt kalaskul på mässan. Finns bilder från förra året, och det såg väl på ett ungefär likadant ut nu. Vi gick runt där, tog broschyrer från nästan varenda monter. Visste ju inte vad vi vill, och är ute efter, så det var lika bra att plocka på sig lite av varje. Både universitet, högskolro, ky-utbildbningar, folkhögskolor osv. Fanns även utlandsstudier-montrar, men de var iaf inte jag så intresserad och lockad av.
Utöver kataloger fanns det massa godis, pennor (är helt galen och älskar sådana pennor. Tar alltid en av varje då jag är på sådana här tillställningar. Har massor på mitt rum. Är ju bra att ha!) och annat småplock; nyckelband, mobilsmycke (med displayputsare) osv.
Då man plockar till sig en hel massa kataloger och småpryttlar, kan jag säga er att kassarna (jojomensan, fanns massa väskor av olika slag att ta. Både plast, tyg och papper) blev grymt tunga. När vi var på väg tillbakam till bussen orkade jag knappt bära dem, och fingrarna var röda. Har man tagit för mycket då?! ;-) Idag har vi lite ont i överarmarna också, jag och vännerna som också var med. *s*

Där inne på mässan var vi även och kikade på ett par frisörlever, från frisörskolan i Trollhättan (och kompisen A vill börja där! ;) och det får hon gärna. då kan jag anställa henne som frisör sen.) som hade klippt och stylat varandra. Jättejättetuffa! :)
Iaf, jag satt på raden framför A, och de andra två stod en bit bort. Jag fick för mig att jag skulle ta lite dricka (ramlösa) och öppnar en flaska som det bara PYSER ut vatten ur. Hur mycket som helst. Hela jag blev blöt; tröja, byxor och stol. (A berättade sedan att en tjej satt sig där, men som hoppade upp lika snabbt igen, med kommentaren 'Shit, det var ju BLÖTT där') Tröjan (stickad) klarade sig relativt bra, men byxorna var genomblöta, och det såg ut som om jag hade kissat på mig. Wea, så kul. :/ Som tur var hade jag min jacka nerstoppad i väskan, så jag knöt den runt midjan, lite snett, så att allt det blöta täcktes. Och så vitt jag såg, så var det ingen som märkte något och kollade snett på mig. Och ja, det torkade ganska snabbt. :)

Jag och A var med i en liten tävling, tävlade mot varandra. Man skulle skala ett Kinderägg, ta isär det utan att chokladen gick sönder och sedan bygga ihop grejen innuti snabbast. Och tror ni inte att A's figur redan var ihopbyggd, eller var snarare en sådan som inte GICK att bygga ihop, att den var klar redan från början? Så hon vann ett nyckelband.

Var hemma i Växjö vid 19-tiden, och på hemvägen knaprade vi morötter (och godis) och såg på Tillsammans. Och som vanligt går det alltid mycket snabbare på hemresan. På något konstigt och oförklarligt sätt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

sorry men hahahaha, det där låter som om att det skulle ha varit jag ^^. typ sölat sådär haha.

Ja visst är det behändligt att känna folk som kan göra massa braa saker?
Men vad bra att allt var kalaskul =)

18 november, 2005 23:10  
Anonymous Anonym said...

Camilla: Haha, är du också klumpig? :) Jag tror att det var någon mening med att A precis innan sagt något i stil med 'kan du inte vänta med att dricka' (hon hade väskan därbak, så jag fick dra över den över min stol, för att få tag på flaskan som låg i väskan. ;-) Kanske skulle ha väntat trots allt, tills jag stod upp!

19 november, 2005 15:21  

Skicka en kommentar

<< Home