torsdag, november 10, 2005

Ready

Pust, stön, pust. Äntligen är jag klar. Har suttit med mina Ortorexi-lösblad (utskrivna artiklar) och försökt få ihop ett manus. Ett manus till den muntliga delen på det nationella provet i svenska B. Årets tema på att tre delarna är 'Hälsa, - hur mår du' och jag har valt att göra mitt muntliga om ätstörningen ortorexi. Var en text om det i texthäftet vi har fått, och jag tycker det låter intressant.
Så nu har jag skrivit ner mitt manus. Ska sedan bearbetas om, skrivas som stödord och läras in innan den 28/11, då mitt framträdande ska hållas. Men det känns skönt att ha gjort det, tar alltid en sådan evig tid, att sitta med sina papper, skrivar ner lite härifrån och lite därifrån. Det finns lite bra fakta överallt! :)

Nu ska vi strax äta (hoppas jag), sedan ska jag duscha och se på TV. Både Stockholm Live,- och Paradise Hotelavslutning idag.

Juuuust det. Fick ett brev från lilla E i förrgår. Åhh, åhh, åhh. Min lilla söta fina E. :) Hon hade inte skrivit själv, men skrivit under med sitt namn!
De hade varit sjuka, hon och lille D. Vattenkoppor. E var frisk nu, men hon skrev i brevet att 'jag vet hur mycket det kliar, så D får smaka på mitt lördagsgodis. // Jag har ritat varsin teckning till er. När vi träffas nästa gång kan vi rita tillsammans.' Är hon inte helt underbar... Saknar dem som sjutton. Älskade, söta, underbara, mysiga E. <3