lördag, november 12, 2005

Discussion

Blev lite hastigt igår, skrev att det var TRE saker jag skulle diskutera, men det blev endast två. Vad den tredje var vet jag inte. Kommer inte ihåg just nu. :) Var också något mer jag skulle ta upp, men det kommer jag inte heller ihåg. Får se då det dyker upp i mitt minne igen!

Har varit med m&p borta på Ica Kvantum idag, var så himla sugen på naturgodis. ;-) Var även ute i trädgården med H, och tog massa kort med mobilerna. Men som vanligt blir det endast en handfull som blir bra. Hahaha. Syftet med all fotografering var att jag måste ha en ny bild till Lunar, då den jag har nu ser ut som jag-vet-inte-vad. Jag är inte alls lik mig. Långt hår (okej, har ganska långt nu också) och sommarklädd. Bestämde mig efter ett tags funderingar för en bild då jag står ute vid vår björk, och man ser löven i bankgrunden. En äkta höstbild.

En sak har jag funderat på (vet inte om det kanske var detta jag skulle skrivit om igår). Varför utger man sig för att vara någon annan på Internet? Om vi utgår ifrån medlemssiter, som ex. Lunarstorm.se; Varför skaffar man sig ett nick, har inte en endaste bild, utger sig för att vara ca. 15-16-17 år och hittar sedan på värsta historien att man har ett litet barn/är gravid. Det senaste året har det exploderat av unga mammor på Lunar. Det är inte klokt hur MÅNGA de är. Okej, självklar finns det en hel del unga mammor, som är 'riktiga'. De har bilder på sig själva, på sig med gravid mage, på sig med barnet osv. Men sedan finns de dem som inte har några bilder alls (då börjar man undra) och de som har bilder, men som man har sett på andra sidor. Då har de alltså snott andras bilder, och säger att det är DERAS barn. Jag KAN inte förstå att man gör så. Att man inte förstår att folk kan upptäcka en, och anmäla en.
När man sedan har avslöjat dem, så lägger de ner sin sida. Men bara någon dag senare är de tillbaka, med ett liknande nick. Är det inte patetiskt? Att de inte tröttnar, eller slutar då de förstår att de är avslöjade. Eller är de så pantade att de inte förstår att de är avslöjade? Jag vet faktiskt inte...

Jag tycker att det är grymt störande, men samtidigt ganska roligt att de kan hitta på så mycket grejer. Har en tjej som jag och en kompis (f.ö en nätkompis, som jag till 100% VET är 'riktig'. Eller?) har avslöjat. Eller inte sagt åt henne, men vi VET att allt är fejk. Hon utger sig för att vara 89:a, med dottern L som föddes i januari 2004. C, min kompis, har snackat med henne lite mer än mig, och till henne har S (tjejen) sagt att hon vill ha fler barn, och att hon fått en massa missfall sedan januari. Hon har även en annan kompis, som fick missfall PRECIS samma dag som henne, då de båda var på Liseberg. Seriöst, låter det sant?
Iaf, så har denna tjej avslutat sitt konto på Lunar. Hon har haft en jäkla massa olika. Och nu har vi hittat ett nytt, som vi antar är samma tjej som ligger bakom. Hennes nick, är samma som S's hotmailadress. Hon har precis nu fått en liten dotter som heter E. Och de skriver EXAKT likadant, man kan se på språket att det är samma person. Till råga på allt så har vi hittat ännu en tjej, fast med bilder osv. Och HON har samma språk som dessa två 'låtsastjejer'. Vi börjar klura ut det här nu. :) En tjej som ligger bakom allt detta. Snacka om avslöjad. Men vi spelar ovetandes och snackar med S lite då och då. Hahaha.

Sedan har vi en annan kategori männiksor. Dem som man tvivlar på lite då och då. De har bilder och allt verkar sant. Inga konstigheter, och det finns små bevis här och där för att de har gjort och är de som de berättar om. MEN. Ibland tvivlar man på om allt verkligen är sant. Det kan vara personer som är med om så himla mycket så man inte tror att det är sant. Men i detta läget tycker jag inte det är så farligt, man litar på det som de säger, för det finns ju faktiskt människor som har händelserika liv. På gott och på ont.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jadu Elin.
Tacka vet jag Photoshop, som man nyss lärt sig använda ;)
nu måtte det väl ändå inte vara nån som kan sno ens bilder.
Huuuga tänk om nån snott nån bild på L och sagt att "detta är min dotter A".
Usch usch...

12 november, 2005 17:29  
Anonymous Anonym said...

Jadu Camilla. PS är allt bra, så att man kan skydda sina vackra och EGNA PRIVATA bilder från fejkare. :)

Joo, visst är tanken hemsk. Att någon ex. skulle ta en bild på din L och säga att det är hennes/hans dotter. Och du kanske inte ens märker det, utan det pågår jättelänge... :/

12 november, 2005 22:47  

Skicka en kommentar

<< Home