fredag, november 04, 2005

Balklänning

Igår var jag på stan med mamma. Det regnade och var grått hela dagen igår, så vi tog bussen. Trodde första att vi hade missat den, men den kom. Ruskigt kallt var det att stå där. Var nära att springa hem och hämta en extra tröja, men man vågar ju inte. PRECIS då KAN ju bussen komma. ;-)
Hade eg. inga speciella ärenden, förrutom att mamma skulle kolla lite efter en tröja till ett par byxor hon hittade i Polen. Kikade lite efter min blåa stickade tröja, och såg att den fanns och kostade exakt lika mycket. :)
Gick in och ut i princip varenda klädaffär på hela storgatan, och det slutade med att hon hittade en grön, ganska lång omlotttröja på Gina, och jag en grön stickad tröja på Aima. Känns som om alla mina pengar rinner iväg, på jeans och stickade tröjor! Hahaha.
Köpte även ögonskugga samt rengöringslotion & ögoncream. Är så torr runt ögonen. :/ Har haft ögengel förrutom, men om jag minns rätt var den inte sådär jättebra. Har även kört på vanlig mjukgörande, men inte heller det har varit sådär jätte, jättebra. Fick f.ö en spegel på köpet då jag köpte grejerna på Apoteket. Köpte man två produkter av det märket fick man en liten spegel. :)
Käkade lunch (eller lunch och lunch, klockan var 14.30) på Hongkong, där de har en jättegod kinamatsbuffé. Mums, hade hela tallriken full av ris, nudlar, olika grytor och friterade räkor och kycklig. Orkade knappt ta ett steg efteråt. Eller nä, riktigt SÅ illa var det kanske inte...

Var även borta på Singoalla för att kolla på balklänningar. Har varit inne på något rött, ex. den här färgen. Gick runt och kikade, var enbart en till tjej med mamma i butiken, men som provade klänningar. Plötsligt ser vi att tjejen har på sig en SKITSNYGG mörkblå klänning. Såååå fin. Lång (självklart. hahaha), mörkblå klänning med massvis av fina sliriga pärlbroderier. Axelbanden var fulla av pärlor också!
Tjejen bestämde sig för en annan (Tack och lov) och jag bad om att få prova den, och den satt perfekt. Färgen passade perfekt, tyckte både mamma, expiditen och jag. Hade inte alls tänkt mig något blått, men nu blev det så! :) Ville testa något i rött, i liknande modell, och fick prova en som inte var sådär jättelik, men lite. Den blå finns enbart i en färg och en storlek. HELT unik alltså!
Bestämde mig för att hyra den, kostar 1400:- Känns på något sätt onödigt att köpa den, då den säkerligen ändå bara kommer hänga i garderoben. De flesta man har hört om har det blivit så för. Inte allt för ofta man går på sådana fina tillställningar, så att man behöver ha balklänning.

Så var det fixat, känns SÅ himla kul! Längtar redan tills jag får ta på mig den igen. Kände mig som en prinsessa på Nobelmiddagen! Hahaha.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du får ta och knäppa kort på klänningen så man får en liten preview på den.
Jäklar vad roligt ni kommer att få det.

Hemma så kommer människor dit där balen håller till utan att ens vara släkt med nån haha.

alla vill se klänningarna o så haha ^^

06 november, 2005 23:02  
Anonymous Anonym said...

Camilla: Det brukar vara så här också, jättemycket folk är utanför för att bara få en skymt av klänningarna!

Det är lättare sagt än gjort det du, då den hänger i affären. Nästa gång jag ser den igen, är i Mars då jag ska dit för att prova den med skor till. Så du får allt hålla dig tills dess, även om jag bra gärna skulle vilja visa upp den! Jag hade ju inte en tanke på att knäppa ett kort med mobilen då jag stod där... Hahaha.

07 november, 2005 16:47  
Anonymous Anonym said...

Jag gick in dit typ 1 ggr i månaden för att testa så att den fortfarande satt snyggt. man kan ju gå upp i vikt på ett halvår åsså står man där :p

07 november, 2005 17:34  
Anonymous Anonym said...

Jooo, men jag vill inte springa där stup i kvarten. Haha. Och dessoutom tror jag inte (och hoppas inte) att jag kommer gå upp SÅ mkt. ;-) Det är om det skulle hända något dramatiskt. Tycker det känns bra att kolla i mars. om de är så, så får man sy ut den liten. SÅ himla tajt satt den inte.

07 november, 2005 17:38  
Anonymous Anonym said...

Oki :p
jag gick ju ner i vikt från början, eftersom jag var jättesjuk under hösten, men gick upp 1 kg, så jag gick dit så att jag inte skulle gå upp mer, man hade ju klänningen som en mall, haha, och som en uppmuntran, att dne ska passa om si såhär länge :p

07 november, 2005 17:42  
Anonymous Anonym said...

Haha. Joo, så kan man ju också tänka. Gå dit och testa om man fortfarande kan ha den! :)

07 november, 2005 17:58  

Skicka en kommentar

<< Home