torsdag, oktober 27, 2005

Jullängtan & studentfest nr. 1

Har nyss skapat en ny playlist i datorn. När vi installerade H's mp3, var det med något musikprogram (typ som media player) som ändrade om alla musikfiler till det nya programmets format. Och efter det kan man inte markera de låtar man vill lyssna på, och sedan bara öppna dem i ex. Media Player. Den kan bara ta EN LÅT åt gången. Suck. Så därför blev det till att skapa en playlist med de låtar jag vill höra! Men det går ganska bra det också. Bara lite omständigt då man ska skapa den...

Längtar som katten till jul nu. Sugen på julsånger, julstämning och den där lukten utomhus, som blir då det är kallt och snöigt! Inte för att jag vill ha massa kyla, att frysa kan jag gärna hoppa över, men just den där vinter/jul-stämningen i luften, DEN vill jag ha! Ååhh, vad jag längtar. ;-) Och det är faktiskt så, tycker jag, att det är väntan fram genom hela december som är härligast. Då det börjar närma sig den 20 och därefter julafton är det liksom slut. Tomt och allt man längtat efter är över. NEJ, det är VÄNTAN som är det absolut bästa. Det är bara att erkänna att det faktiskt är så med det mesta.
När man längtar efter sommarlov, en resa, en viss dag osv. När man går och väntar och längtar efter det, då är det som bäst!
Men sen är det inte sagt att det är tråkigt då det väl inträffar. Men väntan är också en stor del!

Är första studentfesten idag. Och nej, jag är inte där. Beror på olika anledningar. För det första har det inte varit så jättemkt information om det (eg. är det inte det som det beror på men...) och sedan har jag haft mkt annat att tänka på. Lilla M var sjuk praktiskt taget hela tiden i 3 veckor, och det har snurrat i mitt huvud mest hela tiden. Hur ska det bli? Ska hon friskna till snart? Ska medicinen hjälpa? Varför händer det inget, hon har ju fått antibiotika? Hur ska det sluta nu då, då hon inte blir bättre? Hur ska det bli om hon måste avlivas? och så vidare. Har helt enkelt haft så mkt annat att fundera på, så jag har skjutit den här festen framför mig hela tiden. Inte tagit tag i det och funderat på om jag vill/ska gå eller inte. Inte funderat alls faktiskt. Och sedan nu, när det gick som det gick med M, kände jag inte alls för det. Dessutom är det Halloweentema, och det var utklädning och sånt. Inget man fixar över en natt.
Helt enkelt, jag kände inte för att gå. Och de flesta av mina kompisar går inte heller. Inte på den första, säger de. Äsch, strunt samma. Får höra imorgon hur det har varit.
Har fått stränga order om att vi MÅSTE komma dagen därpå (alla stud.fester är på torsdagar) annars drar skolledningen in på festerna. Är iofs inte de som annordnar dem, men de kan ju bestämma att det inte blir nått mer.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vill med ha jul Nuuuuuuu.
Vill att det ska bli 1/1 oxå så man kan få flytta nångång :p

bara att räkna ner dagarna, typ nått på 40 dagar kvar :p

06 november, 2005 23:04  
Anonymous Anonym said...

Just det, ni flyttar ju i den vevan också. :)

07 november, 2005 16:37  

Skicka en kommentar

<< Home