söndag, maj 20, 2007

Dygnsrytm

Har legat ute och solat, läst Aftonbladet & lyssnat på musik idag. Så härligt, rena rama sommarvärmen! Var väl ute i drygt 3 timmar, med ett litet avbrott för att cykla bort till affären med mamma och köpa glass.

Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen. Skulle blivit kallad runt den 30 april, men eftersom jag inte fått någon kallelse innan jag åkte till Cypern den 23:e mailade jag min handläggare och bad om att få en tid senare för att inte få en kallelse medan jag var borta som jag inte kunde ringa återbud till.
Hur som helst, nu ska jag dit imorgon. Inte ett dugg jobbigt, nu när jag har fast heltidsjobb i sommar & förhoppningsvis pluggar i höst. Jag ska med andra ord inte vara arbetslös. Skönt!

Ska vara där redan vid 10, men det känns skönt att komma upp i tid. Av någon anledning måste jag alltid upp innan 9 (oftast runt 8.45) när jag är ledig på vardagarna, för att inte missa för mycket av dagen. På helgen är det lite olika, ibland stiger jag upp runt 8.30/8.45, och ibland tillåter jag mig själv att inte stiga upp förrän 10-tiden. Tycker dock att det är lite försent. Då är man inte igjordninggjord förrän efter 11...
Idag steg jag upp 10, men det var tidigt för att inte ha somnat förrän 02.30 inatt. Vet inte varför, men jag låg jättelänge innan jag kunde somna. Men sista gången jag tittade på klockan var hon halv 3. Sedan tog det väl ännu ett par minuter innan jag sov.