söndag, april 15, 2007

Vårhelg med sommarvärme

Nu är jag hemma. Kom hem vid halv 7-snåret. Har varit en bra helg. Kom fram igår vid lunchtid och jobbade en stund på eftermiddagen. Sen kom det släkt (kusin + 2 st kusinbarn, morfar samt morbror) så vi tog rast i ett par timmar. ;) Fikade, grillade kanongoda korvar, pratade, lekte med kidsen osv. Mamma, pappa och kusin M jobbade lite till medan jag och H passade och lekte med E & D. Morfar och morbror C hade kört hem då.
M och barnen åkte hem vid 19-tiden och då hjälpte jag & H till med det sista innan vi packade ihop och gick in. Det gick ganska så snabbt för pappa hade ju lånat en lövblås som han blåste samman alla löven med. Men det var lite krabb med den innan den ville fungera. Haha.
Under kvällen fikade vi, läste tidningar, åt spagetti och köttfärssås osv innan vi la oss vid kvart i 10. Snacka om trötta tidigt. Men så går det när man utför kroppsarbete i sommarvärme. Ja jisses vad varmt det var. Och det blir såklart inte bättre av att man håller på och jobbar... Det var tillräckligt varmt att sitta still i solen.

Idag steg vi upp och åt frukost och städade huset. Sedan gick över och pratade lite med grannarna (mammas kusin och hans fru har sin sommarstuga där) innan vi åkte vidare till kyrkogården och satte lite påskliljor (mamma plcokade på landet, blev JÄTTEFINA buketter!) på gravarna. Sedan åkte vi till G & R (mammas moster och morbror) där vi fastnade på fika och massa prat. Som vanligt :) Men de är så härliga och såg ut att må fint! Allt blir ju så mycket bättre när solen och ljuset kommer.

Och jag har idag träningsvärk (lite, men iallafall!) bak på låren och skinkorna. var nog när jag gick och plockade pinnar/grenar och böjde mig upp och ner hela tiden. haha