torsdag, april 05, 2007

JAAAAAAAAAA!

Jag kan inte säga någonting annat. Hela natten har jag varit skitnervös (när jag vaknat vill säga) och mått illa. Och i morse kunde jag knappt äta...
Anledningen till denna nervositet var dagens stora händelse, min uppkörning.
När jag kom till körskolan körde jag och min trafiklärare en runda, och fuck vad illa det gick. Knappt någonting fungerade. Skulle bla. backa runt ett hörn som var en uppförsbacke. Motorstopp efter motorstopp... Det kunde ha börjat bättre. Och när vi kom till Vägverkets parkering pratade läraren lite med mig och hon var INTE nöjd. Inte jag heller...
Sedan kom killen från vägverket och jag fick börja med en utvändig säkerhetskontroll. Gick bra och nervositeten var som bortblåst.
Hela uppkörningsrundan funkade bra tyckte jag. Var främst stadstrafik men var även ute på en 90-väg (landsväg) och fick göra en vänstersväng. En såndär grej de troligtvis kollar alla på. Men jag löste det bra (hade två bilar efter mig) och svängde in på vägen mitt emot, vände och körde rakt över vägen.
När vi kom tillbaka till vägverket skulle jag parkera och rörde till det lite. Men det blev fint och min körning blev godkänd :)
Så numera är även jag körkortsägare! Känns så himla kul. Åkte med min lärare till körskolan där jag fick 415:- tillbaka pga jag inte hade använt upp alla mina körlektioner.
Sedan cyklade jag hem. Småskrattade lite för mig själv hela vägen. ;)
Väl hemma var de nöjda och glada. Pappa sa att han hörde på hur jag låste upp och öppnade dörren att jag hade klarat det. Skyndade mig kanske :) Både mamma och pappa sa att de hade trott att jag skulle klara det.

Ska jobba för H på hennes badvaktarjobb idag. Hon åkte till Linköping idag. Ska köra till jobbet tänkte jag. Tihi... :)

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

WEEEE...Gud vad skoj!!! Stooooort grattis! Det är ju en helt underbar känsla när allt bara släpper och man fattar att man faktiskt är FÄRDIG med hela skiten av körlektioner och tragglande! Blir det lite körning på väg till nästa helg då eller, för ni skulle väl komma hit 14-15?? Kram!

09 april, 2007 16:09  
Anonymous Anonym said...

Marianne: Taaaaack :) Ja, det var tal om det ja. Men jag vet ärligt talat inte hur det blir det det. Har inte hört något mer.

09 april, 2007 22:31  
Anonymous Anonym said...

GRATTIS! var precis likadant för mig!! jag var heeeelt värdelös på körlektionen precis innan uppkörningen! seen kom den underbara inspektören och lungnade ner mig och allt gick galant! ;)

östenssons är en livsmedelsbutik så det är matvaror för hela slanten! vart ska du sommarjobba?

10 april, 2007 10:00  
Anonymous Anonym said...

ja just det... kosta outlet var det du skulle jobba på ja! kom på det nu! :)

10 april, 2007 10:05  
Anonymous Anonym said...

Emelie: Den där körlektionen innan själva uppkörningen är nog väldigt värdefull tror jag. Har hört en hel del som upplevt precis samma sak, att det skiter sig totalt på den lektionen, men under själva uppkörningen är man helt plötsligt kolugn. Man behöver nog en liten runda att lugna ner sig på! :)

10 april, 2007 15:15  

Skicka en kommentar

<< Home