fredag, april 06, 2007

Premiärturen

Tittade nyss på Lögnens pris, en tv-rysare i 2 delar som går på SVT1 idag och imorgon. Ihh så spännande! Svt är verkligen duktiga på att göra bra dramaserier och liknande.

Var ute och körde i två rundor igår och var båda gångerna på väg att glömma lappen (den man måste ha tillsammans med leg tills det riktiga körkortet kommer) som måste med. Körningen gick fint, men parkeringen uppe vid jobbet var ju inte supersnygg. Men... det var gott om plats så jag störde ingen annan.
Andra rundan var när jag var nere på stationen med syster H & hennes två kompisar som skulle till Linköping. Skulle hämta S på vägen och körde lite vilse bland alla musikintrumentvägarna. Haha. Men det löste sig. Fick backa runt ett gathörn (gick bra när det inte finns någon lärare bredvid som kräver att det ska vara supersnyggt och jättenära trottoaren. bara man kommer runt så... anser jag) och H frågade då oroligt "får man göra så?" Hihi.
Men de kom ner hela och oskadda och de tyckte det var lite häftigt att det var jag som körde. Och det tyckte jag också ;)
Den här "sitta-själv-i-bilen-känslan" som jag hade på halkbanan uppenbarade sig inte lika mycket igår. Trodde det skulle kännas mera häftigt, men nej. Kändes fullständigt normalt. Bara lite otäckt när jag inte kunde parkera riktigt uppe vid badet och när jag kom till en korsning i stan som jag blev osäker på om jag kunde svänga höger i (jag fortsatte rakt fram och tog en annan väg så jag kom rätt) och inte hade någon att fråga. Men det är bara att tänka om och försöka lösa på ett annat sätt!