tisdag, april 03, 2007

Spruta, jobb, bio...

Igår gick det verkligen i 110. Men jag gillar när det händer mycket, någon gång då och då iallafall!

Steg upp tidigt och vid 9 var jag och mamma nere på Infektion och vaccinerade oss. Längst tid tog administrationen, att få datorn att starta och fungera som den skulle efter helgen. Fick sitta och vänta en stund, och när vi väl var inne i undersökningsrummet tog det högst 2-3 minuter innan vi var ute igen. Sticket gjorde inte ont, men i ungefär 1,5 timme efteråt kändes armen trött. Inte lätt att förklara...
Gick runt lite på stan med mamma (Åhlens var det enda som var öppet) fram till 10 då vi gick och köpte Penséer. Hann följa med in på Ica Supermarket och handla lite innan jag cyklade till körskolan. Körde (gick ganska bra!) och cyklade sedan hem.
Klockan var då halv 12 och bara en kort stund efter att jag kommit innanför dörren ringde A. Vi skulle på bio på kvällen, så vi bestämde lite om det. Skulle dock höras senare.
Åt och cyklade sedan och jobbade. Började halv 1. Jobbade som sjutton (fick inte lämna något) och var klara (var tre som hjälptes åt) vid halv 5. Hade kanske fått jobba över annars, om ingen hjälpt till :/
Skyndade hem (klockan var cirkus 17 när jag var hemma) och in i duschen. Under tiden ringde A, och när jag kom ut ringde jag henne. Vi skulle gå på filmen som började vid 21. Visste inte om vi skulle gå vid 18.30 eller 21, eftersom hennes bror + kompisar skulle med, och A:s bror hade träning och kunde inte gå förrän 21. Men då kärvade det sig med bussar, så det blev lite prat om det fram och tillbaka. Bestämde oss iallafall för att gå vid 21. De skulle gå hem och jag cyklade till och från stan. Pappa är sjuk så han kunde inte hämta. A har iofs körkort, men deras bil var inte hemma.

När vi pratat klart klädde jag på mig, sminkade mig, blåste håret osv. Sedan åt vi kvällsmat, jag läste lite tidningar, pratade lite med pappa, satt en halvtimme vid datorn.
Var vid bion ungefär 20 minuter över åtta. Träffade A och sedan träffade vi på en gammal klasskompis, D. Pratade lite med honom innan vi gick för att hämta biljetterna, köpa godis, gå på toa och sedan vänta på insläpp. Vi såg Mr Beans semester. Väldigt rolig :) Men det kan dock bli lite mkt med 1,5 timmes Mr Bean på raken. Men helt klart sevärd. En bra film att hyra.
Var hemma igen vid 23-tiden. GANSKA trött kan jag lova. Blev lite prat med mamma om Taxfreekatalogen (Me like!) innan jag gick och la mig. Sedan upp igen vid halv 7 för att jobba... *gäsp*
Har varit lite lugnare idag. Jobbade till halv 1 och var hemma runt 13.10. Har inte gjort så mycket, inte ngt speciellt jag kan komma på. Inte mer än ätit, läst Aftonbladet, varit borta och köpt mjök.

Och nu ligger mamma sjuk också. Pappa är bättre, men var på vårdcentralen idag. Någon typ av ros eller vad det var. Fick pencillin iallafall.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag har också varit på infektionskliniken idag, men några mil uppåt i landet ;-) var ganska väntade provsvar..men nått som förvånade mig var att jag hade superbra(nästan _för_ bra)Vitamin B12 i mig, normalt är runt 650 jag hade 850..läkaren frågade om jag åt vitamintillskott, men nej det gör jag ju inte, har ju tappat matlusten så jag äter ju jättelite mat nu för tiden.

Tur att man har lite överskott av sådant då...gjorde vaccinationen ont?? jag är kräkles på allt vad nålar heter :(

03 april, 2007 20:21  
Anonymous Anonym said...

Skönt att något är bra :) Själva sticket gjorde inte ont (gick så himla snabbt dessutom), men efteråt, i cirka 1,5 timme kändes armen trött. Svårt att förklara... Men ont gjordet det inte.

04 april, 2007 22:49  

Skicka en kommentar

<< Home