söndag, april 08, 2007

Taxfreekatalogen

Mamma sitter och kikar på Internetsidor om Cypern och nyss sa hon att det är 17 grader i vattnet nu. Liiiite kallt. Men förhoppningsvis hinner det värma upp sig lite tills vi kommer (två veckor imorgon!!) så att en badkruka som jag vågar hoppa i medelhavet. :)

Igår var jag ute och körde igen. Denna gången med pappa. Först var vi en kort runda i stan (redan 10 över 10, rekord för mig! haha) för att han skulle byta en bok i sin bokklubb + köpa lite grejer på apoteket och jag skulle lukta på en parfym. Parkerade så fint så :) Alldeles perfekt enligt pappa!
Sedan åkte vi vidare till Ica Kvantum. Handlade lite och körde sedan hem igen. Pappa fick akutont i ryggen (troligtvis när han lyfte tunga varor) när vi stod i kassan och oturligt nog hade vi parkerat en bit bort... Men medan han gick tillbaka med kundvagnen hämtade jag bilen, körde fram till utfarten och han kunde bara hoppa in. Snällt va?

Idag har jag och mamma suttit och bläddrat i den snart sönderbläddrade taxfreekatalogen. Tittat på parfymer, luktat på parfymprover vi hade hemma (några av proverna fanns nämligen i katalogen) för att kunna se vad vi skulle beställa. Jag vet dock redan, men mamma velar lite. Det slutade med att det blev Dolce & Gabbanas Light Blue, men som mamma sa; "jag hinner kanske ångra mig flera gånger". Tihi. Den luktade iallafall gott. Inte starkt och tungt, mer lätt, mjukt och friskt.
Jag ska bla. beställa J. Lo Glow och lite smink.
Ohh. Jag älskar de där katalogerna. Att titta om och om igen, längta, beställa och vänta!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ooh vad jag är avis på er :( :p vill också till nått varmt ställe...hoppas att ni får det superbra :) och att du firar körkortet riktigt ordentligt där nere :) får ha nån brakmiddag där :)

har nyss haft besök av familjen, dom har nyss åkt så nu är det till att slappa resten av kvällen..

fast hockeyn gör en nervös hehe

08 april, 2007 18:11  
Anonymous Anonym said...

Camilla: Åh så roligt med besök av familjen :)

Tihi, förstår att du följer hockeyn noga nu ;)

09 april, 2007 22:25  

Skicka en kommentar

<< Home