tisdag, januari 31, 2006

Utmaning

Sååå. Här kommer utmaningen. Blev som sagt utmanad av Aha (se föregående inlägg)

Reglerna är följande;
Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1. Jag har väldigt svårt att ringa telefonsamtal. Det spelar ingen roll om det handlar om ett samtal till något företag eller liknande, eller om jag bara ska ringa en kompis eller kusinerna i Stockholm som vi ringer och pratar med allt som ofta. Det är bara något läskigt med att slå numret, trycka på yes och vänta in att någon ska svara... Men när de väl svarat går det snabbt över och det blir bara roligt! Prata är kul, oftast i alla fall!

2. Jag hatar att städa. Det är så fruktansvärt tråkigt... Eller innan man börjar är det tråkigt. Men när man väl har plockat fram trasan och dammsugaren går det ju faktiskt ganska snabbt och lätt.
Mitt rum städas alltså inte särskilt ofta, nu är det X antal veckor sedan senaste gången. Men samtidigt lider jag inte av det. Jag bryr mig inte om de där dammtussarna under sängen eller i hörnen.

3. Jag är egentligen inte särskilt skrockfull av mig. Har inga problem att gå under stegar (skulle i så fall vara av rädsla för att få den över mig), lägga nycklar på bordet, gå på A-brunnar, sitta 13 runt bordet osv. Men en sak kan jag inte låta bli... Pratar jag om något otrevligt som jag inte vill ska inträffa (pratar man om det, händer det... kanske) säger jag alltid 'peppar, peppar ta i trä'. Det är ett typ av måste. Jag kan inte bara låta bli. Men det är många omkring mig som undrar vad jag sysslar med... ;)

4. (Nu börjar det tryta... vad ska jag skriva!?)
Jag kan irritera mig grymt mycket på särskriningar. Läser jag texter (men också korta meningar) där orden är särskrivna blir jag sådär småirriterad. Inte så att jag gör någonting åt det, och skäller och gormar, utan irriterar mig bara på att det kan vara så svårt att sätta ihop orden rätt. Jätte kul. Lever pastej. Skum tomte.

5. Jag är jätte, jätte, jättekass på att höra av mig till folk och undra om de vill hitta på något. Jag vet om det, och jag funderar ofta på det. Jag vet inte vad det beror på riktigt, utan det har bara blivit så. Och har det varit så ett tag inbillar jag mig att det inte går att börja heller. Så himla konstigt resonemang, - I know!
Och en sak ska ni veta, jag gör det INTE för att jag inte vill träffas, utan för att.... nej, jag vet faktiskt inte. :/

Eftersom jag inte läser så många bloggar där jag kommenterar & alltså har en sorts dialog med skribenten samt att denna utmaning finns nästan överallt, väljer jag att utmana lite blandat. Någon blogg och några på Lunarstorm.

Jag utmanar;
Camilla Ö
Camilla Å
Mathilda
Marianne
Polly