tisdag, januari 31, 2006

A Cinderella story

Har blivit utmanad av Aha, men innan jag gör utmaningen ska jag förtälja lite annat.

Var hos A i söndags. Kikade på film, A Cinderella story. I grund och botten var det Askungen (vilken man förstår av namnet!) men i modern tappning. Och bra var den. I och för sig visste man ju vad som väntade, och hur det skulle sluta, men vad gör det?! :)

Körde dit och hem. På ditvägen var mamma med också, då de skulle åka och handla efteråt. Och det gick ganska bra, förrutom att jag hade problem med att starta vid en fyrvägskorsning (heter det så, då det är två vägar som möts i en korsning, och man kan köra åt 3 håll + där man själv står?!) som ligger i en liten uppförsbacke. Måste lära mig att starta med koppling OCH gas. Kör bara på kopplingen nu, men har läst i en av kompisarnas bok från körskolan att man inte för göra så. Hehe! ;) Går bara så kasst då jag ska tillföra gas. Kan inte trycka ner gaspedalen bara lite, utan det blir alltid för mycket, och så låter motorn så märkligt!
Men annars gick det bra, och mamma (första åkturen för henne) tyckte att jag körde tryggt och bra! :)

Har gjort en hel massa på engelskaarbetet. Har bara avslutande analys samt sammanfattning (eller abstract) kvar. Känns gött!

Tränade på rytmikshowen idag. Ojoj, den del som jag ska vara med i (eller... ska väl vara med i det mesta, men min 'huvuddel') kommer bli såååå kul. Skulle gärna vilja avslöja lite, men som vanligt går det inte. Har ingen aning om vilka som läser det här, och jag vill ju inte sprida ut VÅR idé till andra, som tar efter. No, no. ;) Fram tills dess är det en hemlighet. Och det ska framföras vecka 10, så fram tills dess får ni snällt vänta.
Letade fram kläder idag, och tränade lite på dansen till musiken. Hehe. Jag och dans är ingen bra kombination, så det gäller att träna lite extra hemma. Ska ju trots allt stå på scen inför alla treor på skolan, iklädd en speciell sorts utstyrsel! ;) hihih. Det är kul med hemligheter! Så länge man känner till dem vill säga!

Kör utmaningen i ett nytt inlägg. Be right back!