lördag, januari 21, 2006

Hemskt trevliga grannar

Klockan är snart fem i 12, och jag sitter här nere vid datorn. H har två kompisar här, varav den ena ska sova över. När den andra ska åka hem, och hur då hon bor utanför stan, vet jag inte.

De sitter i alla fall i datorrummet där uppe; spelar musik, pratar, skrattar och chattar. Rummet ligger precis utanför mitt rum, så jag känner att det nog inte är läge att gå och lägga sig där förrän de har lämnat datorrummet och gått in på H's rum. När det nu sker. Och om det inte är allt för sent, för i så fall går jag nog och lägger mig i alla fall. ;)

M&p sover, så för övrigt är det lugnt. Kikade på Grannjävlar ikväll, en serie i fyra delar som började idag. Jisses så kul det var. Väldigt underhållande då så olika typer ska bo tätt tillsammans, kunna samarbeta, ha gemensamt matförråd samt el och vatten. Man får inte förbruka mer än en viss del/hushåll ;) Och vissa är ju lite ego och tycker att man bara ska tänka på sig själv. Haha.
Tänk er själva:
- En ensam äldre man. Vill ha rent och ordningsamt omkring sig.
- En äldre kvinna med två vuxna döttrar samt 5 hundar i olika raser och storlekar
- En familj med barn i olika åldrar (men ingen pappa vad jag såg) som alla lyssnar på RIKTIGT HÖG musik. Har retat gallfeber på sina grannar på hemmaplan.
- En familj med tre söner & en dotter, vilka är gräsligt ouppfostrade, stökiga, bråkiga och högljuda.
- Fyra studerande killar vars största intresse är festande.

Och det är mamman i den stökiga familjen som man stör sig mest på. Hon är mest ego och tycker att alla klagar på henne och hennes barn. Barn ska väl få göra som de vill, när de vill. Resornerar hon. Skriker och gapar på sina barn för att de inte lyder henne då hon talar med vänlig röst. Och det gör de inte heller då hon skriker.
Även om det var ransornering på vatten skulle hon fylla upp en pool med vatten. Man ska ju bara tänka på sig själva, tycker hon.

Oj, oj. Det var verkligen såååå kul. 22.15 - 23.05 på SVT1 på lördagar!