lördag, januari 21, 2006

Advokatbyte

Läste den här artikeln i Smålandsposten imorse. Jag undrar verkligen vad det är han vill med alla dessa byten. Vart vill han komma?
Tror han att han kan dra ut på tiden, så att han slipper sitt straff (14 månaders ungdomsvård) eller ska han prova sig igenom varenda jäkla advokat här omkring, för att hitta någon som kan hjälpa honom att bli friad? Tror han att alla de han haft än så länge är så okompetenta att de inte kan tala för honom och se till att han inte döms. Han lever kanske i någon drömvärld där han tror att 'om jag bara får den här advoktaten så kommer jag bli frikänd'.

Jisses alltså... något är det ju. Är man som man ska inser man ju att det självklart är mycket bättre att hålla sig till den advokat man har, om man trivs med den. Den advokaten är insatt i fallet, och ju fler man drar in, desto fler är det som måste läsa in sig på fallet.
Men han har ju sagt varende gång när han vill byta advokat att han inte har förtroende för den han vill byta ut. Jag menar, är det inte märkligt att han inte har haft förtroende för NÅGON av de advokater han haft? Man kan ju undra vart problemet ligger...
Iofs kanske han hade förtroende för Leif Silbersky, som inte kunde fullfölja sitt uppdrag då rättegången drog ut på tiden. Men berodde det på att han verkligen HADE förtroende för honom, eller berodde det på att han är kändis? Jag vet faktiskt inte. Det känns inte som om det är de olika advokaterna det är fel på, utan killen själv.

Eller så är det helt enkelt så att han är oskyldig (trots bevis som ex. att han hade offrets blod på byxorna) och letar efter en advokat som kan hjälpa honom nu i Hovrätten. Det får vi kanske aldrig reda på, men om han frikänds (vilket jag dock inte tror) kanske vi får reda på det.

Slut på babblet. ;)