torsdag, december 22, 2005

Åhh... inte igen

Fy f*n vad arg jag blir då pappa hela tiden tar för givet att vi sitter vid datorn då vi inte kan redovisa vad vi har gjort vid en visst tidpunkt...
Han sa något i stil med 'då har ni inte gjort nått idag då?!' varpå jag sa att pepparkaks-pysslet har tagit hela dagen (steg upp ca. 10.30. Gjorde i princip inget alls fram till att mamma gick vid 12. Läste sedan i eng.boken samt i en VR. Har ingen uppfattning om vad klockan var då).
Då svarade han att 'när jag var hemma (kom hem med nått kylskåp) gjorde ni inte det. då var ni på övervåningen'. Funderade lite, och sa att jag inte riktigt visste vad vi gjorde då. Kan ha varit mycket;
- H rev ner sin lampa, så jag kan ha varit uppe med sopborsten.
- Jag kan ha dekorerat pepparkakor, och gick upp för att se den konstiga bilen (blå skåpbil m. okänd man + pappa i) lite bättre.
- Jag kan ha varit uppe för att kolla vad H gjorde.
- mm.

Men pappas kommentar då jag sa att jag inte riktigt visste vad jag gjorde då var; 'ni satt väl vid datorn'. Blir fruktansvärt less på att han alltid ska hålla på så, och att han tror att det är det enda vi gör. Så irriterande, tråkigt och ledsamt. Han tar alltid det för givet, och säger att vi alltid gör det då han är hemma. Men är det så konstigt då? Han kommer ofta hem mellan 17 & 18, och då har iaf jag gjort mina skolgrejer klart. Då sätter jag mig här ibland, om det inte är något annat på G. Och då kommer han ofta hem, och det är det enda han ser. Och då tror han självklart att det är det enda vi gör... Tyvärr.