måndag, december 19, 2005

Pepparkaksbak

Idag har det bakats pepparkakor här. Både små i olika former, och stora hjärtan! Hjärtanen ska dekoreras med glasyr & nonstop sedan. Blir hur gott som helst! :)

Har lite ont om tid nu, så det blir snabbt nerkluddad blogg idag. Sista skoldagen idag. Hade iofs bara två lektioner; lek på filosofin och fika samt utdelning av betyg på NP på svenskan. Gick bra, svagt MVG på Np. Nöjd, och hoppas att jag slipper göra den där extrauppgiften i början av nästa termin. Svenska B tar slut ca 3 veckor in på VT, så de som ligger och svajar mellan två betyg ska få göra en extra uppgift för att få en chans att kunna höja sig! Vore ju skönt om man kunde slippa den, och få ledigt istället. ;-)

Imorgon är det avslutning i domkyrkan. Eg. ska klasserna samlas efteråt, men vi tog det idag istället. Ska vara i kyrkan vid 9.15, och därefter vet jag inte vad som händer. Ska iaf ut och äta kinamat med två kompisar under dagen. Blir väl då restaurangerna öppnat och börjat servera lunch :) Ska bli gott & kul!

Imorgon kväll är det även studentfest, temat 'Julens hjältar'. Jag & A har dividerat fram och tillbaka om vi skulle gå eller inte. Ingen av oss har något jättego i oss, och vi har inte längtat sådär jättejättemycket efter det. Men samtidigt har jag föreberett mycket, i form av kostym, och vill gå. Vet inte hur det funkar där, så det är lite av nyfikenhet också. Men vi bestämde oss iaf för att gå. Bara A inte ångrar sig... Haha.
Ska f.ö klä ut mig till julgran! ;)

Så imorgon är det äntligen jullov, och bara EN TERMIN kvar av gymnasiet. Grymt märklig känsla! ;-)