onsdag, november 09, 2005

Småpratspladder

Jahapps. Blev ingen uppdatering igår, då det helt enkelt inte fanns tid. Egentligen undrar jag hur många som läser det här, och hur mångar som bryr sig om ifall jag uppdaterar varje dag eller inte. Och så en annan sak, har kommit underfund med att det är himla svårt att skriva sms, och trycka på knapparna överhuvud taget, med långa naglar! *s*

Igår var jag inte hemma förrän 3, och pluggade lite matte och religion innan de andra kom hem från jobb, kurs och stan. Käkade lite kvällsmat innan jag, m&p åkte för att handla mat och vinterskor. Har bara ett par låga, men tunga, kängor och ville ha något nytt, helst ett par ganska höga stövlar. Inte med klack, utan sådana vanliga som 'alla' har nu.
Var där 30 min innan de stängde, och kom ut därifrån med... får se... 5 par skor. Jag köpte ett par ljusa stövlar, mamma ett par svarta + två par inneskor till sitt arbete, pappa ett annat par skor. Eftersom de så generöst kör på 'Köp 3 betala för 2, - allt i butiken' fick vi tre par vinterskor för 598:-, vilket innebar att mina skor endast kostade 200:- Det är inte illa det! ;-)
Efter lite mathandling på ett ganska så tomt City Gross var vi hemma vid 20-tiden. Dusch innan sista avsnittet av Kommissionen. Sedan gick kvällen iett, och jag släckte inte förrän 1.15, eftesom jag inte kunde slita mig ifrån skolkatalogen som kom igår!

Idag var jag hemma vid 13.30 och hade det så lugnt och skönt tills klockan var ca. 15, då H kom hem.
Har verkligen varit duktig idag. Hahaha. Läste först igenom avsnitten om Kristendom och Islam i Religionsboken inför provet imorgon. Får ha bok + anteckningar med på provet, så det var bara en koll, för att se var allt i boken finns, och vad det faktiskt står. Vi har inte läst en rad i boken i kursen såhär långt.
Efter att det var klart rättade jag fel och skrev om engelskaessän som vi fick tilbaka idag, samt läste den LÅNGA texten i boken, slog upp okända ord och plockade ut 30 av dem som jag ska lära mig. Pluggade in de 15 som ska kunnas till på fredag.
Visst låter det som om det gick snabbt och lätt? Yeah right. Satt med allt tills klockan var 17. *gäsp* Men nöjd är jag. Även om det finns mer grejer som ligger på lager, som måste göras. Men det tar vi imorgon, eller en annan dag! :)

Vet ni förresten att TV4 sänder Idol i repris, på eftermiddagarna nu? H kikade på det då jag pluggade, och helt plötsligt dyker Idol-Sebastian upp. När Tobbe och Johan hämtade honom ute på stan, samt hans audition. Kishti tyckte att hans röst låg lite på gränsen till tråkig. Och jag tyckte inte att han sjöng sådär jättejättebra precis. Hehe. Bra smak vi har, Kishti och jag.

15-åringen krävde att få Leif Silbersky som försvarare. Jo, jag tackar. Här ska man ha en kändisadvokat. Men de gick inte med på något byte. Tur var väl det...

Åt en sådan förskräckligt nyttig kvällsmat idag. En hemlagad pizzarest och Coca Cola. Hahaha. :) H hade ätit en wook-rest tidigare i eftermiddags, och pappa åt mackor. Här nöjer vi oss inte med EN maträtt inte!

Idag ska förresten det här TV-programmet spanas in. Eller, kanske inte Lena, men Mathilda, som var där på inspelningen. Hoppas på tusen att jag får en skymt av henne! :)