lördag, februari 24, 2007

Bra dag

Idag har det varit en bra dag över lag. Inte så mycket dåligt har hänt. :) De bra grejerna har övervägt de dåliga. Inte som i onsdags, då dagen bara bestod a en rad mindre roliga små incidenter.


  • Var på stan. Köpte mp3-spelare till mamma på Clas Ohlson. Allt fint med det. Men då vi steg in på Gina tricot pep det... Inte roligt. Men vi sa som det var, och de sa att det inte var första gången de hade påsar från C.O där som pep. Blev tipsade om att gå tillbaka och be dem avlarma igen. De hade antagligen missat det.
    Väl framme på C.O pratade mamma med mannen i kundtjänt. Blev vidareledda till kassan där de kom fram till att det satt ett larm från tillverkaren innuti förpackningen, som de inte kunde larma av. De tog bort det, och sa att det nu skulle fungera. Gick åter till Gina tricot, men det pep igen... Men de sa att det var okej och att de visste vad det var. Gick lite och kikade, men köpte inget. Pep inte när vi gick ut.
  • Btw, mp3:n fungerar finfint. Billig (399:- för 1GB) och lätt att förstå sig på. (det vi har kollat än så länge)
  • Åt lunch på McDonalds. Slutsats: Max ÄR godare. Så är det bara. Men McDonalds funkar!
  • Var inne på Lagerhaus och tittade. Köpte klistermärken med deras nya söta figurer. Trodde jag köpte ett litet block också, i form av en av figurerna, men det visade sig vara en kylskåpsmagnet. Dock en söt sådan :)
  • Vila öppnade sin ya butik idag. Smockfullt med folk. Men jag hittade bla. en söt blus (typ blommig) som jag provade. Köpte dock bara den. Den kostade i vanliga fall 250:- men nu var det ett öppningserbjudande på 50:-
    Fick en fin kasse/väska ockå :)
  • Vi var på Biblioteket och kikade lite också. H tittade efter någon bok, men de intressanta hon hittade ( i en katalog) var alla utlånade.
  • Varit på ishockey, Lakers-Bofors ikväll. Var mammas (jobbar)kompis vars mans företag sponsrar Lakers. På så sätt har de ett antal biljetter till varje match. Och idag hade de två biljetter över. Så de två, mamma & pappa samt jag gick. 6-3 till Lakers! Blev dock 2 mål till för Lakers, men de blev bortdömda. Resultatet var dock inte så viktigt, då det redan är klart vilka som går vidare till Play Off. Lakers är ett utav de lagen.
  • Sammanfattning; Mycket kul på en dag. Nu ska jag gå och lägga mig. (00.21) Sleep well everybody!

[[Uppdatering.]]
Köpte ju mer kul på stan. Hittade till slut den laddaren som passar till våra mp3-spelare. Måste vara en speciellt till de Zen-spelarna. Har som bekant provat ett par stycken, men ingen har fungerat. Men på Expert hade de den rätta :)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Samma sak har hänt mig. Jag köpte en nätverkskabel på Clas ohlsson. När jag senare gick in i en klädaffär pep det både när jag gick in i affären och när jag gick ut. Jag gick till kassan i klädaffären och de försökte avlarma sladden men de lyckades inte. Jag fick tillåtelse att gå ut fast det larmade. Jag tycker att det är oförskämt av Clas ohlsson att ha denna typ av larm.

16 januari, 2010 00:18  

Skicka en kommentar

<< Home